L’hort ecològic del CFA Escola Marta Mata

La nostra escola ha engegat el mòdul de Graduat en Educació Secundària, l’Hort Escolar Ecològic. Un mòdul pluridisciplinar on els alumnes, a més de treballar l’hort amb totes les tasques pertinents, treballaran les diferents àrees de coneixement de forma transversal.

Per poder dur a terme aquest projecte, la regidoria de Formació per la Integració de l’Ajuntament de Reus, ha facilitat els contactes entre els equips docents de la CFA Escola Marta Mata i de l’INS Gaudí de Reus treballin conjuntament dins del projecte Pla d’Entorn: Reus Educa i Forma. Amb aquesta cooperació, l’Institut Gaudí cedeix un espai amb les condicions necessàries on desenvolupar l’hort, i l’escola CFA Marta Mata incorpora dins del grup de treball de l’hort de l’escola d’adults alguns alumnes de 3r o 4t de l’ESO de l’Institut Gaudí amb dificultats en l’aprenentatge, dins un programa de diversificació curricular. D’aquesta manera es pot produir una interacció molt interessant entre gent adulta, amb perfils molt diversos, amb alumnes que tenen grans dificultats i poca motivació dins el currículum ordinari. Aquesta interacció pot ajudar a motivar uns i altres en el treball en grup i pot esdevenir una experiència molt enriquidora per als alumnes i els docents d’ambdós centres.

Aquest mòdul es farà els divendres d’11h a 13h treballant a l’aula i a l’hort. De moment portem quatre sessions. A l’espai de l’estudiant d’aquest mateix blog, anireu trobant entrades cada setmana on podreu veure com avança el nostre projecte.