2n dia de la setmana cultural

Les activitats del 14 de febrer van ser les següents:

• Taller de zoologia.
  • Xerrada de la Guàrdia Urbana: Civisme i mobilitat urbana.
  • Reus i els seus artistes.
  • Oficis del museu: documentació i restauració.
  • Caminada a la Boca de la Mina.
  • Cine-fòrum

1r dia de la setmana cultural

Les activitats del 13 de febrer van ser les següents:

• Els ocells del Mas Carandell.
  • Xerrada a càrrec dels Mossos d’Esquadra: Seguretat a les xarxes socials.
  • Visita guiada a l’Estació depuradora d’Aigües de Reus.
  • Visita guiada: Hi ha dones al museu?
  • Taller de pastes marroquines.
  • Exposició de peces d’arqueologia i fòssils: “A través del temps”

3r dia de la setmana cultural

Les activitats del dia 15 de febrer van ser les següents:

• Visita guiada a l’Institut Pere Mata.
  • Visita guiada a l’Estació Potabilitzadora d’Aigües residuals de Reus.
  • Taller de zoologia.
  • Xerrada de la Guàrdia Urbana: Civisme i mobilitat urbana.
  • Raval Santa Anna 59: un banc de tresors
  • Docu-fòrum

Des del CFA Escola Marta Mata volem agrair la participació de totes les persones, entitats i associacions que han col·laborat en la realització d’aquesta 2a setmana cultural.

Jornada DE Tu a Tu

El proper 20 de febrer de 2024 es celebrarà la Jornada De Tu a Tu organitzada per la Regidoria de Joventut i la d’Educació i Ciutadania a través del Pla Educatiu d’Entorn de l’ajuntament de Reus.

Durant el matí es reservaran diferents franges horàries per les visites dels diferents grups d’alumnes dels centres educatius, i per la tarda estarà obert pel públic en general.

Aquesta jornada va dirigida especialment als alumnes que tenen com a objectiu estudiar un grau universitari per tal que puguin resoldre els dubtes que tinguin en quan al contingut de les carreres, les possibles sortides professionals, les opcions que poden trobar en l’àmbit universitari i totes aquelles inquietuts que tinguin tant per escollir el grau adequat com altres possibilitats d’enriquiment que ofereix la universitat. En aquesta jornada els alumnes i ciutadania en general podran parlar directament amb alumnes de la Universitat Rovira i Virgili (URV) que estan cursant diferents graus.

Per tant, la jornada s’adreça principalment a l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat, a l’alumnat de CFGS d’FP que vulguin continuar la seva formació, a les persones que es preparen per accedir a la universitat, i fins i tot a l’alumnat de 4rt d’ESO que ha de decidir quin itinerari formatiu de batxillerat vol seguir a partir del proper curs.

Més informació en el següent enllaç.

Sortida didàctica pel Delta de l’Ebre

El passat dia 14 de novembre, amb els alumnes del CFA Escola Marta Mata (Graduat en Educació Secundària, Formació Instrumental i Cursos de Llegua), vam realitzar la sortida didàctica del primer trimestre.

En aquesta ocasió vam fer una estada de tot el dia pel Delta de l’Ebre on vam poder visitar, observar i treballar continguts relacionats amb el medi social i natural d’aquest espai tan especial. Al matí vam realitzar la visita guiada al Centre d’Interpretació de l’Arròs situat a Camarles. Posteriorment, seguint les explicacions de l’Anabel i Jacqueline, guies especialitzades en el Delta, vam visitar l’espai natural dels Ullals de Baltasar i després vam dirigir-nos cap a la llacuna de la Tancada per a fer avistaments d’ocells i especialment de flamencs roses. A la tarda, des del mirador de la Torre de la Guardiola, vam poder fer una bona observació de la part dreta del Delta: les llacunes, la Punta de la Banya, la Barra de Trabucador, les Salines de la Trinitat etc. mentre vèiem com les barques del peix, a la caiguda del Sol, començaven a entrar al port de la Ràpita, on ens vam dirigir posteriorment per a veure i entendre com funciona el la llotja del peix.

Des de l’escola fem una valoració molt positiva de l’activitat i en general de les sortides didàctiques ja que permeten adquirir coneixements de manera més amena mentre ens relacionem d’una altra manera.

Speed dating amb l’alumnat de GES

Aquesta setmana l’alumnat de GES ha participat en una dinàmica participativa anomenada speed dating. L’objectiu d’aquesta activitat era traspassar la veu a l’alumnat perquè poguessin explicar com els hi agradaria que fos l’espai d’autoformació que tenim al centre.

Durant 7 minuts, els alumnes amb parelles, havien d’explicar-se mútuament què era per a ells l’espai d’autoformació o quin seria el seu ideal, quines coses s’estan fent bé i quines coses es podrien millorar. Quan s’acabava el temps, havien de canviar de parella i tornaven a començar. Després de fer aquesta dinàmica unes quantes vegades, es va fer una posada en comú i es van recollir totes les seves idees projectant-les a la pissarra digital.

Agraïm moltíssim la participació activa de l’alumnat del GES i esperem que de cara al curs vinent puguem aplicar algunes de les propostes que van sortir.

Finalització del curs de Formació Instrumental II

Aquesta setmana hem finalitzat el curs de Formació Instrumental II amb un kahoot relacionat amb els continguts que hem treballat durant tot l’any. Una manera diferent d’acabar les classes on hem après i també hem passat una molt bona estona.