Història

L’any 1980 l’Ajuntament de Reus va desenvolupar programes de formació, en virtut dels quals es realitzaven campanyes d’alfabetització i preparació per a l’obtenció del graduat escolar en diverses aules distribuïdes en locals d’ús social als barris.

L’any 1990 es redacta el Pla Local de Formació d’Adults de Reus, en que es recullen entre d’altres els objectius de la formació de persones adultes a la ciutat.

Al setembre de 1992 neix l’Institut Municipal de Formació (IMF), organisme autònom amb personalitat jurídica pròpia de l’Ajuntament de Reus, potenciant un model integral de formació permanent recollint tota l’experiència anterior i amb l’objectiu d’oferir serveis formatius per atendre les necessitats educatives de la població adulta i del mercat de treball.

El juliol de 1993 es constitueix la Comissió de Seguiment del Pla Local de Formació d’Adults de Reus. En la primera reunió de la comissió s’aprova el trasllat de les Aules d’Adults de Fruits Secs al Mas Carandell. Fins aquest moment no existeix un centre com a tal ja que sempre es parla d’Aules de Formació d’Adults de Reus, amb la plantilla compartida Ajuntament/Generalitat.

L’any 1994, per tal de donar atenció al sector productiu i, particularment, a les PIMES, l’IMF passa a anomenar-se Institut Municipal de Formació i Empresa (IMFE). És un fet que aquest Institut ha anat creixent fins a l’actualitat i s’ha anat adaptant a les noves necessitats, tant amb el nombre de cursos com en els nous programes i serveis.

El curs 96-97 les dues escoles de persones adultes de Reus ja treballen separades i es creen els dos centres d’adults CFA Mas Pellicer, de titularitat de la Generalitat de Catalunya i el CFA Escola Marta Mata, de titularitat municipal.

El juny de 1997 surt publicat al DOGC l’autorització per part del Departament de Benestar Social de la Generalitat de Catalunya de l’obertura de l’Escola Municipal Marta Mata i el 2003 s’autoritza a impartir els ensenyaments de la formació bàsica de les persones adultes, que inclou el cicle de formació instrumental i el Graduat en Educació Secundària (GES).

Fins a l’actualitat el nombre d’alumnes i l’oferta formativa del CFA no ha parat de créixer adaptant-se a les necessitats de la ciutadania de cara a enriquir els coneixements i destreses de les persones adultes, millorant les seves competències tècniques i professionals i, en definitiva, eixamplant les seves expectatives de cara a la reincorporació o adaptació al món laboral, i assolint així un enriquiment a nivell personal. Amb aquestes polítiques es permet mantenir l’equilibri de la societat catalana i pal·liar els riscos de fractura social, presents a la situació socioeconòmica que hi ha.