Fem una experiència VTS a les sales del Museu MNAC

Què és VTS (Visual Thinking Strategies)? VTS és un mètode pedagògic cada vegada més popular en els museus. A partir de les obres d’art afavorim la interacció lingüístia,  desenvolupem el pensamient crític i una sensibilitat artística. A partir d’unes preguntes bàsiques el “mitjancer” facilita l’expressió oral. Aquesta  metodologia basada en preguntes va ser desenvolupat per la psicàloga Abigail Housen i l’educador Philip Yenawine.

El passat dijous 25 els porfessors de llengües M Teresa, Sílvia i Rius van participar en un workshop que es va dur a terme al MNAC, l’experiència en tres fases ( presentació, simulació i reflexió-avaluació) pretenia posar en pràctica aquesta metodologia.

El centre posarà en pràctica aquesta metodologia aquest curs amb els alumnes del castellà 3, en una primera fase en l’aula treballant amb un currículum inicial d’obres d’art i, en una fase posterior amb una visita presencial al MNAC. Els alumnes del GES també pràticaran i realitzaran experiències, de fet aquesta metodologia és extensible a altres cursos com anglès o català.