Llengua francesa

• Els cursos permeten assolir un grau de competència comunicativa bàsica en francès. L’alumnat que accedeix de nou a un d’aquests cursos farà una prova de nivell.
  • Per accedir-hi cal tenir 18 anys i fer la matrícula.
  • Nivells: aquests estudis comprenen els nivells 1, 2 i 3, que es corresponen amb els nivells A1, A2.1 i A2.2 respectivament, del MECR-Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües.
  • Durada: un curs per nivell. Al nivell 1 es fan 3h de classe setmanals i als nivells 2 i 3 se’n fan 4h.
  • Organització. cursos anuals.
  • Currículum: correspon a MECR (A1/ A2 nivell 1r i 2n EOI).
  • Aula virtual: campus virtual del centre.
  • Avaluació: al nivell 3 hi ha una avaluació externa del nivell assolit.
  • Promoció de curs i/o obtenció de certificació.
  • Al nivell 3 és obligatori fer una prova externa d’EOI al final de curs (es fa al propi centre).
  • Els cursos són gratuïts per l’alumnat, excepte material (hi ha una quota) i llibres.
  • Continuïtat: EL CERTIFICAT DEL NIVELL 3 D’ADULTS PERMET MATRICULAR-SE A 3r d’EOI SENSE PROVA DE NIVELL. Basat en la normativa:

“A partir del curs 2016-2017, el certificat de nivell bàsic d’anglès i el certificat de nivell bàsic de francès d’ensenyament d’adults eximeixen de realitzar la prova de nivell per accedir directament a tercer curs de l’idioma corresponent.”

“Els alumnes que acreditin el nivell 3 de llengua estrangera i mostrin interès a seguir la seva formació, poden accedir al tercer curs d’una escola oficial d’idiomes (EOI) sense sol·licitar fer el test de nivell.”