Projectes

Projectes transversals

El CFA Castelldefels té una línia de centre en la que du a terme diversos projectes que formen part dels principis i trets d’identitat del centre, entre els quals es poden destacar:

PROJECTE-ACTUACIÓ DESCRIPCIÓ
Centre de suport de l’IOC El CFA Castelldefels és centre de suport IOC, i aporta la possibilitat de superació de problemes de conciliació que puguin afectar als estudis. S’ofereix la possibilitat de cursar estudis de GES mitjançant la incorporació als mòduls de GES al IOC, permetent un model educatiu flexible i adaptable i que incorpora l’ús de les innovacions en les tecnologies de la informació al GES.
Pla de treball de la comissió cultural La comissió cultural programa el pla de treball al llarg del curs per tal d’organitzar les diferents activitats culturals que ajudin a fomentar la cohesió social i la interrelació de l’alumnat dels diferents grups. Així, s’afavoreixen els valors de la convivència, el respecte i la cura de l’entorn.
Acollida d’estudiants en pràctiques de CFGM i CFGS El CFA Castelldefels manté una relació d’acollida amb l’alumnat que està cursant formació professional a través de la implicació en l’aprenentatge dels estudiants que fan les pràctiques al centre, i de les aportacions que aquests estudiants fan a l’activitat del centre (manteniment, assessorament i suport informàtic, activitats de tutorització…).
Estratègia Digital de Centre Per tal de garantir el desenvolupament de la competència digital de l’alumnat, l’equip docent i de centre, el CFA Castelldefels ha desenvolupat l’Estratègia Digital de Centre, que s’implementa a partir d’aquest curs.
Intercanvi lingüístic i grups de conversa Per tal d’oferir un espai de trobada i pràctica oral de les llengües apreses al centre, s’ofereix un entorn d’intercanvi lingüístic dinàmic i integrat en la pràctica del centre.
Xerrades d’antics alumnes En el programa de proves d’accés a CFGS i de AU+25/45, és tradició al centre de convidar antics alumnes que puguin i vulguin compartir la seva experiència vital un cop finalitzats els estudis al centre.
Orientació Educativa El centre ofereix a l’alumnat de GES la participació en xerrades d’orientació educativa encaminades a projectar el seu futur personal, acadèmic i laboral. S’organitzen per part de l’Ajuntament en el marc de les Jornades d’Orientació Educativa.
Projectes locals

El centre forma part i col·labora de forma activa en:

●       el Consell Municipal d’Educació de Castelldefels

●       la Xarxa Local de Transició al Treball

●       les Jornades d’Orientació Educatives de Castelldefels

●       el grup de Coeducació de Castelldefels

●       el Centre de Normalització Lingüística

●       el Casal de Joves i instituts del municipi

●       els mitjans de comunicació de la localitat

●       espais pedagògics de la localitat com la Biblioteca

●       l’EAP, el LIC i el CRP de la localitat