Repensem els valors prioritaris

En temps de confinament, tenim moments per pensar quins són els valors prioritaris que ens fan persones més dignes, justes i humanes.

Les circumstàncies personals de cadascú són molt diverses, hi haurà alumnes que tenen temps per estudiar, a altres els hi faltarà i alguns altres no tindran, fins i tot, la possiblitat de conectar-se a la xarxa per poder mantenir-se informat.

Per això, en la tornada a l’escola cal teixir xarxes de solidaritat i defensar amb fermesa les polítiques públiques i els drets democràtics. Ara bé, també hi haurà qui se’n aprofitarà per obtenir grans beneficis i qui activarà l’estratègia de la por per paralitzar i trencar l’empatia col·lectiva i fomentar l’individualisme.

La tornada a l’escola no serà fàcil, però treballem l’empatia, tots patim per igual. Evitem el campi qui pugui.