Ja estan aquí les sortides de final de curs

Amb l’acabament de final de curs arriben les sortides culturals del mes de juny i per aquest any n’hi ha força de variades per a tots els gustos. Cada alumne es pot apuntar a la sortida que cregui convenient a la Secretaria del centre o comunicant-ho a la seva tutora o tutor. Places limitades.

La primera sortida és el matí del dimecres 5 de juny: Recorregut cultural per la ciutat de Balaguer. Iniciarem el recorregut a la plaça del Mercadal, ens endinsarem pel carrer del Barri nou, antiga jueria, carrer Miracle i la Muralla gòtica que ens conduirà davant mateix de l’Església de Santa Maria, col·legiata gòtica d’una sola nau, que atrau per la seva sobrietat i majestuositat. Al vestíbul de l’església hi trobareu un Punt d’informació sobre el monument i altres llocs d’interès de la ciutat.

La sortida més llarga és de dos dies: divendres i dissabte 21 i 22 de juny: Sortida cultural a Bunyol (València)amb parada i visita a la ciutat de Morella. El dissabte es visitarà el Castell de Bunyol, el barri jueu i la Librería de Doña Leo, de l’escriptor Màxim Huerta, amb presència i col·loqui amb l’escriptor. Organitzada pel club de Lectura de l’Associació d’Amics del CFA Balaguer.

La tercera sortida s’efectuarà en tres torns, de manera que cada alumne es pot apuntar al torn que li interessi per visitar les instal·lacions PLANTA de Sorigué, on visitarem les instal·lacions i on ens oferiran una introducció sobre el projecte, a més d’una visita comentada a dues instal·lacions artístiques:

DOUBLE BIND de Juan Muñoz

Considerada l’obra culminant de la trajectòria artística de Juan Muñoz, aquesta instal·lació escultòrica de dimensions extraordinàries fou creada l’any 2001 com a un projecte per a ocupar temporalment la sala de Turbines de la Tate Modern de Londres. La peça estableix un diàleg entre l’espectador i l’espai, la perspectiva, la verticalitat, la il·lusió, lo visible i l’invisible. El context industrial i l’entorn natural on es troba li aporten un caràcter singular, donant una nova vida tant a l’obra com a l’espai que l’acull.

MORE SWEETLY PLAY THE DANCE de William Kentridge

L’obra audiovisual de Kentridge presenta una processó protagonitzada per un gran nombre de personatges. La naturalesa de les processons pot ser política, religiosa, militar o de celebració. More Sweetly Play the Dance és tot això alhora: a la Sud-àfrica postapartheid les processons van ser un símbol de llibertat, resistència i esperança.

Hi anirem els dies 14 i 18 de juny.