Introducció de dades confidencials enfront de casos de COVID-19

Us volem fer arribar un recordatori amb les actuacions que heu de realitzar en cas de donar positiu en una prova diagnòstica de la COVID-19 o en cas de ser contacte estret d’un persona que ha donat positiu.

Casos positius

Els estudiants i les estudiants del CFA Balaguer als quals se’ls hagi diagnosticat la COVID-19 han de:

• Comunicar al seu Centre d’Atenció Primària (CAP) que són estudiants del CFA Balaguer.
  • Igualment, al més aviat possible, han de comunicar al seu tutor o tutora o al referent COVID del centre, en Joan R. Giribetque han estat positius. Ho podeu fer pels canals habituals de comunicació amb el vostre tutor o tutor (telèfon, WhatsApp, correu electrònic, etc.) o bé al correu c5008561@xtec.cat.
  • Fer aïllament domiciliari. La persona afectada no podrà tornar a l’escola fins que no finalitzi el seu període d’aïllament domiciliari.
  • Els germans i germanes en edat escolar, pares, mares, fills i filles (si treballen o són alumnes d’algun centre escolar) convivents del cas positiu, que són contactes estrets no podran tornar a l’escola fins que no finalitzin els seus períodes de quarantena.
   Contactes estrets

Tots els contactes estrets d’un cas de COVID-19 han de:

• Comunicar-ho al seu tutor o tutora del CFA Balaguer. Ho podeu fer pels canals habituals de comunicació amb el vostre tutor o tutor (telèfon, WhatsApp, correu electrònic, etc.).
  • Mantenir-se en quarantena durant els 10 dies posteriors a l’últim dia de contacte, començant a comptar a partir de l’endemà d’aquest dia. A més a més, es recomana mantenir una prudència especial entre els dies 10 i 14, portant sempre mascareta quirúrgica, minimitzant els contactes estrets en la mesura del possible.
  • En aquest casos està indicada, si és possible, la realització d’una prova diagnòstica en els contactes estrets. Un resultat negatiu no eximeix de la necessitat de mantenir la quarantena.

I finalment, recordem que per el retorn als centres educatius a l’inici de classes és important que cap persona que pugui tenir la COVID-19 (ex.: si presenta símptomes, o bé si es contacte estret, etc.) s’incorpori al centre. Si es presenten símptomes, cal consultar a l’equip d’atenció primària que li correspongui.