El Govern fusionarà els estudis professionals amb els cursos per a adults

El Parlament de Catalunya va aprovar el juny del 2015 la llei de la formació i qualificació professional amb el vot favorable del 89% de la cambra. Aquesta reforma legislativa preveu la creació d’una agència que integri tots els estudis professionals: l’etapa inicial dels joves que acaben l’ESO i els cursos per a adults.

La futura Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya portarà la implicació dels departaments d’Educació, Treball i Presidència.

La nova formació professional pretén fusionar l’ensenyament més acadèmic, que es gestiona des d’Educació (com els graus mitjans) i els cursos ocupacionals que dispensa Treball. També es treballarà intensament en l’acreditació professional, ja que el 46% dels treballadors no disposen de cap titulació.

Des de les escoles d’adults, seguim incentivant els cursos de les proves d’accés a Formació Professional per dues raons fonamentals. Primer, per donar compliment al que requereix la Unió Europea, que estima que al 2025, el percentatge de professionals sense titulació sigui només del 14%. I segon, perquè les persones beneficiades poden disposar d’un document que acredita els seus coneixements i que els hi permet realitzar en un futur els estudis de grau mitjà o superior de Formació Professional. A la vegada, aquests estudis en l’Escola d’Adults poden servir per millorar les condicions de treball, per enfortir l’autoestima i perquè canviar de feina sigui més fàcil.