HOMENATGE A LES ESCRIPTORES EXILIADES

Des del 16 al 27 d’octubre de 2021, hem volgut fusionar en una sola acció la commemoració del 15 d’octubre, dia internacional de les escriptores i la del 15 de novembre, dia internacional dels escriptors perseguits, per apropar a l’alumnat de Castella A2 i GESO 1 i 2, la realitat viscuda per les dones escriptores que han hagut d’exiliar-se, en algun moment de la seva vida, per sentir-se “menys presoneres” de la realitat política que les envoltava.

CASTELLÀ A2:
ARTE POSTAL. L’alumnat ha confeccionat postals per plasmar la vida i/o l’obra d’una escriptora exiliada del seu país d’origen.

GESO 1 I 2:
EN L’AMBIT DE LA COMUNICACIÓ I L’ÀMBIT SOCIAL. A partir d’un núvol de paraules amb noms i cognoms, l’alumnat ha hagut de relacionar-les per trobar 15 noms d’escriptores exiliades i compartir-ho amb la resta de la classe a través de l’aplicació Padlet: https://padlet.com/alampreave/7f88ao2k1l3j5fnz.
Posteriorment, per grups han triat una escriptora per redactar-ne la seva biografia i exposar-la a través de la recopilació en una fitxa al passadís del centre, juntament amb un mapamundi on apareixen totes les migracions que han realitzat al llarg de les seves vides.
Cada grup ha exposat breument la biografia de l’escriptora triada a la resta de l’alumnat i finalment, tothom ha participat en una partida de Kahoot sobre l’exposició creada entre tots.

EN L’ÀMBIT MATEMÀTIC I TECNOLÒGIC. S’ha exposat al hall del centre, el resultat de les dues activitats realitzades. Per un costat, l’alumnat de GESO 2 ha realitzat caricatures de Mercè Rodoreda amb una plantilla. L’alumnat de GESO 1 ha recopilat fragments dels poemes de Mercè Rodoreda i els ha relacionat amb la imatge d’una de les flors a les que tantes paraules els va dedicar en les seves obres literàries.

La setmana vinent tindrem l’oportunitat d’escoltar i entrevistar una mestra, alumna de Castellà A2 que ens aproparà a la realitat de les escriptores exiliades.

MOLT BONA FEINA ALUMNES!!!!… FELICITATS!!!!

Us deixem amb el tastet d’un video de les activitats