Nous projectes: hort ecològic i jardí de roses

Aquest dimecres 30 de gener, els alumnes de GESO 1 hem anat a visitar el Jardí Botànic de Salou per prendre un primer contacte amb l’espai natural que es destinarà al nostre projecte «Un hort ecològic i un jardí de roses». Aquest projecte consisteix en la creació d’un hort i un jardí escolar per part de l’alumnat de CFI i GESO.

El maig de 2018, es van iniciar les gestions pertinents per sol·licitar la utilització, per part del nostre centre, de dues de les parcel·les que configuren aquest complex botànic. Finalment, aquest mes de gener, vam poder visitar les instal·lacions amb el responsable de l’Ajuntament, l’arquitecte Josep Maria Ferran, i vam poder concretar els dos espais on se situaran l’hort i el jardí. Cal dir que el Sr. Ferran ens ha ofert tot tipus de facilitats i assessorament tècnic, cosa que agraïm moltíssim.

L’hort escolar permetrà desenvolupar gran quantitat de tasques educatives entre professorat i alumnat de diferents àrees o matèries i també treballar un ventall ampli de temes, valors i actituds en camps molts diversos. Un dels propòsits principals és habilitar un espai seguint criteris agroecològics i de sostenibilitat pensat, dissenyat i desenvolupat pels alumnes i que sigui un recurs que permeti treballar l’educació ambiental tant des d’una vessant més pràctica i directa com en un sentit més general.

Per poder dur a terme aquest projecte, hem sol·licitat una subvenció a l’Ajuntament de Salou, organisme que gestiona el Fons Educatiu Salou-Escola Elisabeth. El Fons Educatiu ofereix una quantitat de diners a projectes pedagògics que suposin un valor afegit a la programació escolar dels diversos centres de Salou, com el que descrivim aquí. Esperem poder comptar amb aquest ajut per engegar el projecte ben aviat.