Diagnosi

A la primera fase de l’Estratègia Digital de Centre, hem portat a terme una diagnosi actualitzada per mitjà de les eines SELFIE (amb perspectiva global de centre) i SELFIE for teacher (enfocada a l’avaluació de la CDD), on hem trobat aquells punts forts que el centre ja està duent a terme i quins ha de millorar.

La informació recollida ofereix al centre una instantània de quin punt es troba actualment en relació amb l’estratègia i la pràctica en l’ús de les tecnologies digitals d’ensenyament i aprenentatge.

Les xifres que hi figuren mostren la mitjana de les respostes dels membres de l’equip directiu, el professorat i l’alumnat en relació amb cadascuna de les àrees.

L’anàlisi dels resultats ens ha ajudat a identificar i analitzar les fortaleses i les debilitats, el pas previ per desenvolupar la nostra Estratègia Digital de Centre.

Les dades a destacar són les següents:

• Pràctiques d’avaluació → 2,5 sobre 5 (professorat i equip directiu). En els següents punts es pot veure com el centre ha optat per millorar les pràctiques d’avaluació digitals.
  • Competències de l’alumnat → 2,7 sobre 5 (professorat i equip directiu). En els següents punts es pot veure com el centre ha optat per oferir més oportunitats per a la creació de continguts digitals i el desenvolupament de competències vinculades al civisme digital.
  • Implementació a l’aula → 3,3 sobre 5. Per això es fa una aposta per l’aplicació de l’ús de les TAC i la personalització a través de recursos digitals com els EVA.

A partir de l’anàlisi dels punts forts i febles detectats, s’han establert els objectius de la nostra EDC.

Punts forts

Punts febles

A1. El centre ha anat elaborant estratègies en l’àmbit digital.

A2. El professorat col·labora amb el desenvolupament l’estratègia digital del centre.

C1. El centre té una bona infraestructura que recolza l’ensenyament en tecnologies digitals.

C2. El centre disposa de dispositius digitals per al seu ús en l’ensenyament.

E3. El professorat del centre utilitza EVA al centre.

F5. El professorat no utilitza habitualment tecnologies digitals per facilitar la col·laboració entre l’alumnat.

G1. El professorat no utilitza tecnologies digitals per avaluar les destreses de l’alumnat.

G5. El professorat no utilitza l’autoavaluació amb tecnologies digitals.

G6. El professorat no utilitza la coavaluació amb tecnologies digitals.

H1. No tots els grups d’alumnat aprenen a actuar de manera segura a Internet.

H3. No tots els grups d’alumnat actuen de manera responsable a Internet.

H7. L’alumnat no aprèn a crear continguts digitals.

Hem destacat aquells elements que s’han emprat per afrontar les principals debilitats. Buscant així els objectius amb major potencial per al centre, tant pel seu abast i impacte en el projecte educatiu, com per la seva viabilitat en el context actual de la comunitat educativa (alumnat, professorat i cultura digital de centre).