Per assolir els objectius establerts hem planificat una sèrie d’actuacions o activitats. A continuació es detallen les activitats relacionades amb cada objectiu:
- Sistematitzar l’ús de les tecnologies digitals a tots els ensenyaments, adaptant-les a les necessitats i característiques de l’alumnat per millorar l’assoliment de la competència digital
-
- Realització d’una diagnosi de les capacitats i necessitats de l’alumnat en l’ús de les tecnologies digitals
- Organització d’espais de coordinació pedagògica per a l’intercanvi de recursos i experiències en l’àmbit digital
- Planificació i temporització de l’ús de les tecnologies digitals adaptades a les característiques de l’alumnat
- Implementació de l’ús de les tecnologies digitals i eines TAC adaptades a les característiques de l’alumnat
2. Impulsar instruments d’avaluació amb tecnologies digitals dins de l’aula per tal d’enriquir i fer més significatius el processos d’ensenyament-aprenentatge
-
- Disseny d’activitats d’avaluació amb instruments d’avaluació digitals adaptades als diferents ensenyaments i nivells
- Establiment i gradació dels criteris d’avaluació
- Planificació i temporització de les activitats d’avaluació dissenyades
- Implementació d’activitats d’avaluació amb instruments d’avaluació digitals a l’aula
3. Introduir l’avaluació formadora per mitjà instruments d’autoavaluació i coavaluació digitals
-
- Disseny d’activitats d’avaluació formadora
- Planificació i temporització d’activitats d’avaluació formadora
- Implementació d’activitats d’avaluació formadora
4. Fomentar la cultura, la participació i el civisme digital responsable per tal d’adaptar-se a les necessitats de la societat actual
-
- Elaboració d’un recull d’activitats transversals per al foment de la cultura, la participació i el civisme digitals
- Planificació i temporització de les activitats
- Implementació de les activitats
5. Impulsar i sistematitzar la realització d’activitats en suport digital per part de l’alumnat
-
- Elaboració, planificació i implementació d’activitats d’ensenyament-aprenentatge en suport digital que impliquin la realització de tasques per mitjà de l’entorn virtual d’aprenentatge del centre
- Elaboració, planificació i implementació d’activitats d’expressió escrita en suport digital del diferents ensenyaments i nivells de llengua
- Elaboració, planificació i implementació d’activitats cooperatives que requereixin l’elaboració d’un producte final en format digital (document de text, presentació de continguts i/o format multimèdia) en els diferents ensenyaments i nivells de llengua
Cronograma de l’EDC: proposta de temporització dels objectius i de les activitats