Visita guiada a l’exposició: Pissarro. Els camins del paisatge

Dijous 16 de gener, a les tres de la tarda, sortia de l’escola un autobús amb 56 persones, 54 alumnes de diversos ensenyaments, i 2 professors, per anar al Caixa Fòrum de Barcelona, a Montjuïc, a una visita guiada a l’exposició: Pissarro. Els camins del paisatge.

Es tracta de la primera exposició antològica feta a Barcelona del pintor francès Camille Pissarro (1830-1903), una seixantena d’olis procedents de museus i col·leccions privades, que permeten reconstruir l’aventura d’aquest artista precursor. El conjunt revela un artista d’una sensibilitat afinadíssima, amb una visió del món que busca integrar vida i paisatge en formes de bellesa perdurables.

Un cop arribats al Caixa Fòrum, ens repartírem en dos grups amb una guia per a cada un, tots els membres dels grups foren assortits amb un comunicador amb auriculars sintonitzats amb el micròfon que portava cada guia, així se sentien les explicacions que van anar fent les guies durant aproximadament una hora.

Per no coincidir, el primer grup començà la visita mitja hora abans que el segon. Tots els alumnes mostraren molt d’interès pels quadres exposats i les seves descripcions i comentaris artístics: paisatges rurals i urbans, les diverses tècniques pictòriques, principalment la de l’estil impressionista; el predomini dels colors, una explosió de color, que ens impressionà gratament a tots i alguns retrats de la família de l’autor. El fil conductor era cronològic, seguint la biografia de Pissarro i els seus esdeveniments principals.

Un cop acabada l’explicació, encara disposàrem de més o menys mitja hora per grup, per continuar la visita lliure, i poder-nos entretenir i admirar els quadres que més havien agradat a cadascú i assimilar les explicacions anteriors.

En acabat, ens enfilàrem a l’autobús i retornàrem cap a Mataró. S’acabà l’excursió havent arribat a l’escola cap a les set del vespre.