Preparació Proves d’Accés a Cicles Formatius de Grau Superior

Què és i a qui va adreçat?

Aquest curs prepara els alumnes que volen superar la prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior.

S’adreça, principalment, a persones que hagin obtingut el títol d’Educació Secundària Obligatòria o bé que hagin cursat un Cicle Formatiu de Grau Mitjà i vulguin cursar un Cicle Formatiu de Grau Superior.

Els alumnes, normalment al mes de març, s’han d’inscriure a la prova pagant la taxa corresponent. En aquell moment han de tenir 19 anys o complir-los al llarg de l’any.

Durada del curs i horaris

El curs comença el mes de setembre i conclou el mes de maig. S’imparteix quatre matins de dilluns a divendres i és d’assistència obligatòria (L’expedició de la certificació acreditativa d’haver superat la formació requereix l’assistència, almenys, al 80% de les hores previstes)

Qualificació

La qualificació del curs, sempre que sigui de 5 punts o més, suposarà un increment de fins a 2 punts en la nota de la prova d’accés, sempre que aquesta última sigui de 4 punts o més.

Contingut del curs

El curs s’estructura en dues parts, la part comuna i la part específica.

Part ComunaPart específica
Llengua Catalana
Llengua Castellana
Anglès
Matemàtiques
Dues matèries a triar d’entre les que apareguin a l’opció que l’interessi a l’alumne.

L’opció de la part específica depèn del cicle formatiu que l’alumne vulgui estudiar. Cada cicle formatiu pertany a una determinada família professional i les famílies professional estan associades a les diverses opcions segons el quadre que es pot consultar AQUÍ.

Al CFA Els Tarongers, oferim totes les matèries indicades de la part comuna i una matèria específica. La resta de matèries s’han de cursar a distància a l’Institut Obert de Catalunya.

Prova d’accés

La convocatòria per a la prova d’accés i tota la informació relacionada es troba al web http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/proves/proves-acces/gs-fp/

Validesa de la prova

La superació de la prova possibilita l’accés a qualsevol cicle formatiu de grau superior que sigui afí a l’opció triada, però no és garantia d’obtenir plaça.

No té caducitat i val per a tot l’estat espanyol.

Podeu trobar més informació a:

Tria Educativa

Accés als cicles de Grau Superior