Cohesió i Convivència

Hem après a volar com els ocells, a nedar com els peixos,
però no hem après l’art de viure junts, com a germans.
(Martin Luther King)

A l’escola, el curs 2010-2011, ens vam trobar persones originàries de 20 països diferents. Això és així des de fa un bon grapat d’anys i, de ben segur, que continuarà essent així. Volem viure la diversitat i en la diversitat, com una font de riquesa i de coneixement i no com un motiu d’inquietud ni d’enfrontament. Amb una base fortament assentada en els valors democràtics i en els drets humans que no pot deixar espai per a cap tipus de discriminació.

Un dels objectius de l’escola que recull el Projecte Educatiu és:

Fer de l’escola un lloc de convivència, d’investigació, d’aprenentatge, de formació permanent, que esdevingui un espai de coneixement i d’anàlisi vinculat a la realitat de les persones que hi participen i a les seves necessitats.

Dos dels Principis d’Identitat de l’escola recollits al Projecte Educatiu diuen:

L’actuació educativa es basarà en la comunicació i interrelació que permet el diàleg, la cooperació i la solidaritat entre totes les persones participants.

Una educació que respecti la diversitat en tots els seus aspectes i fomenti l’esperit de tolerància i solidaritat.

La nostra terra ha estat històricament terra d’arribada, de pas i d’acollida i volem que continuï sent així. Però, perquè així sigui, hem d’incorporar a la nostra vida quotidiana la voluntat d’aconseguir-ho.

Tot un seguit de circumstàncies ens han portat a adherir-nos a la xarxa internacional d’Escoles sense Racisme, perquè creiem que Tots som iguals i, alhora, tots som diferents. Volem treballar contra qualsevol tipus de discriminació, contra els tòpics i prejudicis que ens fan cada cop més individualistes i menys solidaris. Us convidem a col·laborar amb nosaltres!