Sortida al teatre

Dins de les activitats culturals extraescolars programades per l’Escola, aquest curs hem organitzat l’assistència a una representació teatral de les organitzades per la Direcció de Cultura de l’Ajuntament de Mataró, es tracta de l’obra Adreça desconeguda, una de les obres de la programació estable del Teatre Monumental de la temporada setembre-desembre del 2013.

Fou una sortida oberta a la participació d’alumnes de tota l’escola. Hi hagué una inscripció de 28 persones procedents dels diferents ensenyaments impartits: anglès, informàtica, instrumental, GES, grup de lectura, etc., als quals acompanyaren dos membres del claustre de professors.

Adreça desconeguda, és l’adaptació al teatre de l’obra de l’escriptora nord-americana Kathrine Kressmann Taylor, publicada l’any 1938. Es tracta d’una novel·la epistolar, un intercanvi de cartes entre dos amics que s’han separat i que no volen perdre el contacte. Lluís Homar, que a més de dirigir l’obra, interpreta el paper de l’alemany Martin Schulse, que retorna a Alemanya, i Max Eisenstein, jueu, que es queda als Estats Units, per vetllar pel negoci comú.

L’acció transcorre durant els anys de la creació del Tercer Reich d’ençà 1933, ideologia que interferirà la relació dels dos amics, tendra i familiar en les seves primeres cartes, que bascularà cap a l’horror i esmicolarà l’amistat fins a la tragèdia final.

Fou una obra dialogada, amb només dos actors, d’una hora i cinc minuts de duració sense entreacte, amb un escenari i il·luminació molt simples i simbòlics que aniran variant a mesura que es va complicant la trama. No es va fer gens pesada per a cap espectador, va mantenir la tensió i l’atenció tot el temps. Diríem que va enganxar des del principi. A tots els nostres espectadors els va satisfer sobremanera.

En acabada la representació, els actors oferiren un petit col·loqui amb el públic que volgué quedar-se.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *