Netegem el turó de Cerdanyola

Divendres passat, els alumnes de GES tarda de l’escola vam posar en marxa la «Patrulla Verda». Després d’haver fet un seguiment de la Cop26 de Glasgow i de treballar a classe els problemes mediambientals i l’impacte de la petjada ecològica, vam decidir sortir al carrer i emprendre una acció sobre el territori. El nostre objectiu ha estat el Turó de Cerdanyola, la zona forestal més propera a l’escola, un turó amb unes vistes privilegiades de la ciutat, que per desgràcia, es troba en un estat de degradació i abandonament preocupants.

Sobre el terreny, ens vam dividir en petits escamots, cadascun especialitat en una tasca concreta: l’escamot brossa s’encarregava dels  plàstics i la brossa inorgànica, l’escamot kk-gos, ben armat amb rasclets i recollidors, s’ha encarregat dels residus orgànics, l’escamot informatiu, ha explicat als veïns que passejaven el gos la tasca que estem fent a la vegada que sensibilitzava sobre la importància de recollir els excrements de les mascotes.

Tot plegat han estat dues hores ben profitoses en les que hem deixat el Turó ben net. Esperem que duri !
Però, ep!, les accions de la Patrulla Verda no s’acaben aquí, pel desembre, estem preparant una intervenció al ple municipal amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania i les institucions de que cal fer alguna cosa per capgirar la situació. Pensem que un entorn net i saludable és imprescindible per  millorar la qualitat de vida del barri.

Objectiu: Salvar el Turó de Cerdanyola.