Centre de documentació històrica de Cerdanyola

El divendres 4 de febrer es va presentar el centre de documentació històrica de Cerdanyola. L’escola d’adults hi va assistir amb una representació d’estudiants de GES, de professors i de membres del grup de conversa.

Vam assistir a la inauguració de la primera exposició fotogràfica i, tot seguit, a la xerrada La importància de tenir un arxiu, a càrrec de la Montserrat Clavell, responsable de l’Arxiu Municipal de Mataró.

Els alumnes de GES van poder gaudir d’imatges del seu barri con no les havien vist abans. Les fotos exposades es troben a l’arxiu de Mataró i estan pendents de  digitalització. Representes escenes de vida al barri de gran valor documental ja que la fesomia de Cerdanyola ha canviat bastant des dels anys 50. Les imatges son un testimoni d’esdeveniments importants com la nevada de l’any 62, les lluites veïnals, la plantada d’arbres que donaria lloc al parc de Can Tuñí. També s’hi poden veure alguns edificis emblemàtics del barri ja desapareguts com la fleca de Villa Moragas, coneguda com “el barco” o personatges emblemàtics com el mossèn González, més conegut com a mossèn biscúter.

Es va fer una crida a tothom que tingui imatges, documents i altres tipus d’elements històrics per tal que els comparteixin i, així, anar construint el centre de documentació que ens mostra la història del barri.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *