Casa Coll i Regàs

El dia 23 de maig els alumnes de Català 2 tarda vam visitar la casa Coll i Regàs de Mataró. Aquesta joia d’art català ens va obrir les portes i, sota el lluernari, vam escoltar les explicacions sobre l’edifici, l’època modernista i l’arquitecte Puig i Cadafalch; vam poder gaudir de la llum que travessa els vitralls, rejoveneix la pedra noble de la pica austera i neta; les ceràmiques brillants i acolorides d’una elegància discreta en què hi llueix tant la bellesa com l’esforç.

Les persianes de llibret que tanquen les vidrieres que tenen sortida a la terrassa deixen entreveure un jardí, antany més senyorial, del que en queda una palmera. A sobre de la teulada hi ha la torre del dipòsit que es veu molt bé des del cotat. A la façana del carrer hi ha un teixit de ferro i pedra esculpida, escultures intemporals que embelleixen el carrer Argentona quan vas cap a la Riera o quan en tornes, sempre es un plaer de mirar.