Història

L’educació d’adults a la comarca de l’Anoia té més de 40 anys d’història. Un període en què hi ha hagut una sèrie de transformacions.

Primera etapa: Inicis.

Des del gener de 1978 (any en què un grup d’alumnes van assistir a les classes que uns mestres impartien a l’escola Gabriel Castellà) fins al 1996. Els ensenyaments estan centrats en l’alfabetització, noelectors i l’obtenció del certificat i graduat escolar (EGB). L’any 1996 és l’últim en què s’imparteix classe a la població de Santa Margarida de Montbui, de manera que l’Aula d’Adults queda adscrita definitivament a la població d’Igualada. Durant el curs 1988-89 es passa a dependre del Departament de Benestar Social i de la Direcció General d’Afers Socials, sense que això impliqui cap canvi d’espai ni de punt de vista pedagògic.

Segona etapa: Consolidació.

Des del 1996 fins al 2015. Instal·lats a l’escola Gabriel Castellà, ubicada en el barri de Montserrat d’Igualada. Es caracteritza per l’ampliació d’estudis: s’oferta el Curs de preparació per a les proves d’accés a grau mitjà, el Curs de preparació per a les proves d’accés a grau superior, el curs semipresencial de GES amb l’IOC com a suport, els tres cursos d’Anglès bàsic, els cursos de llengua oral i escrita per a nouvinguts i els cursos d’alfabetització digital (COMPETIC actual). També és el moment en què hi ha més plantilla (5 places docents i ½ plaça d’auxiliar administrativa). El curs 2012-13 té lloc la transformació d’aula a centre: es deixa de ser Aula de Formació d’Adults Verge de Montserrat per ser Centre de Formació d’Adults Anoia.

Tercera etapa: Mobilitat.

Des del 2015 fins al 2017. Nova ubicació provisional al centre d’Igualada: trasllat a l’antic edifici de la Teneria. Encara que provisional, es produeix una millora principalment en espais. S’aconsegueixen dues aules més, una sala de professors espaiosa i un espai per a la direcció i la secretaria adient per al desenvolupament de les tasques. També comporta una millora en equipaments TIC, la compra d’un canó digital i una pissarra també digital, fet que permet poder treballar en millors condicions.
Des del 2017 fins a l’actualitat. Es torna a canviar d’ubicació i actualment compartim espai amb l’INS Pere Vives Vich, en horari de tarda/vespre. També es modifica l’oferta educativa i es comencen a impartir el Curs de preparació per a les proves d’accés a la universitat (PAU) per a majors de 25 anys i el Cicle de Formació Instrumental 1 i 2.