Projectes d’innovació

POEFA
El Departament d’Educació ha seleccionat el curs 2020-21,el centre ESCOLA TAXONERA per participar en el Projecte amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat (POEFA).
Aquest projecte té per objecte la selecció de centres de titularitat pública del Departament d’Educació que presentin un projecte escolar amb actuacions innovadores de suport i reforç per reduir i prevenir l’abandonament escolar prematur i fomentar la igualtat d’accés a una educació de qualitat en les etapes de primària, secundària obligatòria i batxillerat.
D’acord amb això s’estableix el marc per a la formalització d’actuacions en els centres de titularitat pública adreçades a incrementar l’èxit educatiu i a disminuir la taxa d’abandonament escolar a través d’accions diferenciades, complementàries i d’espais d’aprenentatge innovadors.
Aquest marc ha previst assignar-vos una dotació pressupostària única i finalista per finançar les modalitats que vàreu sol·licitar per al vostre centre.
Les accions que inclouen aquest projecte:
A. Reforç educatiu extern. Sessions i tallers en horari lectiu que proporcionen suport
per a les competències bàsiques amb docents externs, i professionals o assessors de reforç per als alumnes més vulnerables.
B. Extensió educativa amb un component lúdic. Sessions i estades dins i fora del centre, en horari lectiu, de tarda o extraescolar.

ESPAI VIRTUAL: @escolataxonera.cat
Ja tenim un espai virtual de l’escola: @escolataxonera.cat

Gràcies a aquest espai, els alumnes de 4t, 5è i 6è podran treballar mitjançant el “núvol” i participar al bloc d’Educació Física. Per saber-ne més, feu un cop d’ull a la presentació que es va utilitzar a la reunió informativa per a les famílies clicant aquí.

PAS D’EDUCACIÓ INFANTIL A PRIMÀRIA
Per veure la presentació sobre el pas d’Educació Infantil a Educació Primària, seguiu el següent enllaç.
PROJECTE : “APRENEM JUNTS”

Es va iniciar durant el curs 2014-2015 a Educació Infantil amb l’objectiu de millorar les relacions entre els alumnes d’un mateix cicle i fomentar l’aprenentatge entre nens i nenes de diferents edats. Mica en mica s’ha anat implementant als altres cicles.

Projecte “Aprenem Junts” de Cicle Inicial

PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT

L’objectiu d’aquest projecte és abaratir la despesa familiar en llibres, garantir que tot l’alumnat el pugui tenir, així com prendre consciència de tenir cura i respectar el material comunitari.

Mitjançant una quota de manteniment (folrar i reposar els llibres trencats o perduts), els infants de la nostra escola gaudeixen de llibres socialitzats.

Les famílies tan sols s’han de fer càrrec dels llibres no reutilitzables.

PLA COMUNITARI DE BARRI

Participem i tenim representació en:

Carmel Amunt, programa ÈXIT de la Obra Social La Caixa i altres activitats adreçades a les AMPAs i famílies del districte.

Participem en el projecte “Temps de Barri, temps educatiu compartit”.

Els patis escolars de la ciutat s’obren com a espai d’ús públic per a famílies, infants i adolescents fora d’horari escolar, en cap de setmana i en període de vacances escolar.

Els objectius principals de l’obertura dels patis escolars són:

● Optimitzar l’ús dels centres escolars potenciant la seva vessant educativa i social, fent possible un ús del pati entre els col·lectius i/o activitats que es puguin realitzar sense interferències tot potenciant la seva interrelació.

● Donar una alternativa de lleure als infants i joves i les seves famílies que s’exerceix de forma autònoma en un context segur i de proximitat.

Cada pati escolar obert compta amb un servei de monitoratge que obre i tanca el pati escolar dins els horaris previstos, vetlla pel bon ús de les instal·lacions i procura establir dinàmiques de relació entre els infants i joves.

Als patis escolars oberts es realitzen activitats de dinamització educativa de tipus esportiu, artístic i en família. Aquestes activitats són obertes i gratuïtes al barri.

CENTRE DE PRÀCTIQUES

Som un centre de pràctiques, és a dir, participem en la formació dels nous i noves mestres.

Col·laborem amb diferents universitats: Universitat de Barcelona, Universitat de Bellaterra i Universitat Ramon Llull Blanquerna, així com els instituts de la zona, per exemple l’Institut Anna Gironella de Mundet.

PLA DE TREBALL PER PROJECTES

El treball gira al voltant de l’interès dels alumnes per un àrea o contingut concret. Aquest estudi es porta a desplegar totes les àrees relacionades, tal i com ho fa la societat quan ha de donar resposta als seus reptes. D’aquesta manera es realitza un treball més vinculat a la realitat i més acord a com es treballa a d’altres nivells, posant en marxa equips multidisciplinars.  D’aquesta manera es fomenta la iniciativa personal, la motivació i la capacitat de treballar en grup.

PROGRAMA BIBLIOTECA ESCOLAR

La biblioteca escolar és un espai educatiu i dinàmic, un centre de recursos que conté documents en tot tipus de suport per a l’aprenentatge i per a la recerca. És un servei per al desenvolupament del currículum i del projecte educatiu de centre adreçat al professorat, a l’alumnat i a tota la comunitat educativa. La seva missió és facilitar l’accés i difondre els recursos d’informació afavorint els processos de creació del coneixement.

PROJECTE DE “DINAMITZACIÓ DEL TEMPS D’ESBARJO”

A Educació Infantil es fa una diferenciació d’espais amb elements que promouen el joc creatiu, la relació entre companys i l’activitat motriu. A Primària a més a més dels elements de “mobiliari” fixes es duu a terme una organització que ofereix activitats diverses per realitzar de manera voluntària, com ara: racó de lectura, jocs esportius, racó artístic amb pissarres i guixos de colors.