Plantejament Institucional
VALORS | |||
Per “valors” entenem els principis ètics i de funcionament que guien la presa de decisions i el treball quotidià del centre educatiu.
|
|||
MISSIÓ | |||
La missió d’un centre educatiu defineix la seva raó d’ésser, la finalitat i el propòsit fonamental a assolir davant els diferents grups d’interès. (pares i mares, Administració educativa, Administració local, agents econòmics i socials).
|
|||
VISIÓ | |||
La visió d’un centre educatiu és la imatge compartida pels seus membres sobre què volen que sigui el centre en el futur. Resumeix el que l’escola es proposa aconseguir i és el referent que ha de guiar les seves decisions estratègiques. Tenir clar el que es vol ser en un futur permet orientar els esforços de manera constant per aconseguir-ho.
|
Pilars pedagògics. Bases del model educatiu
El nostre model educatiu es fonamenta en fer l’alumnat protagonista del seu aprenentatge, els entorns han d’afavorir-ho i això suposa un temps, un com i una planificació en equip, en la que es pugui donar a cada alumne o grups d’alumnes allò que necessitin, perquè no facin el mateix en el mateix espai i en el mateix moment. Amb aquest plantejament, el docent adquireix dos papers fonamentals, el de planificador i el d’acompanyant. Ha de donar resposta a les preguntes que van sorgint, estant pendent del seu estat emocional, assegurant d’aquesta manera el desenvolupament de l’autonomia i la cooperació entre iguals. |
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS |
|
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA |
Afavorir la cohesió dels grups–classe en la millora de l’autoafirmació personal i el respecte als altres.
Els espais han d’estar preparats per als objectius que es vol assolir. Han de ser polivalents, atractius, amb recursos per manipular i per descobrir a partir del “causa-error”, còmodes per llegir més enllà de l’aula, facilitadors del treball individual i en grup, per poder fer presentacions, representacions, per investigar i per atendre individualment, mentre els altres treballen. Per aquest motiu, han d’estar proveïts de recursos, per poder interactuar-hi de manera autònoma o en equip i poder plantejar preguntes quan es trobin amb alguna dificultat. |