PROPOSTES P4 – SETMANA 9 – 25/5

.- Aquesta setmana treballarem l’ofici de JARDINER I JARDINERA, per aquesta  raó seria important fer una conversa i recordar aquelles idees que les nenes i els nens tenen adquirides. 

  • DESCOBERTA D’UN MATEIX
  • JOC

.- Unes activitats  per  conèixer algunes de les  eines que fan servir els jardiners i les jardineres. 

.https://clic.xtec.cat/projects/eines2/jclic.js/index.html

  • EMOCIONS

 

.- La flor con suerte: És un conte que ens explica com és d’important cuidar la NATURA a partir d’una senzilla  flor.

.- https://www.youtube.com/watch?v=L6O8VujuTz4

.- Us proposem fer un dibuix lliure amb elements de la natura ( plantes, arbres, flors, herbes…).

 

  • DESCOBERTA DE L’ENTORN
  • EXPERIMENTACIÓ I INVESTIGACIÓ

 

.- Observació directa i conversa de les plantes que tingueu a casa: mida de les fulles (petites, grans) color de les fulles i flors; quines diferències hi ha entre unes plantes i unes altres; si és carnosa o no, com s’alimenta (com absorbeix l’aigua, per on…); Quina textura té (suau, punxeguda…); altura de la planta (si és petita, gran o mitjana…).

Com ja sabeu en ocasions els insectes van a parar a les plantes, fixeu-vos bé si a les plantes que mireu habita algun insecte.  Si no teniu plantes a casa podeu aprofitar quan sortiu al carrer per observar-les, així com també us podeu fixar en els arbres.

*També ens agradaria saber com està la vostra planta.

* ARTE COM A NATURALEZA. Um passeio pelos belos jardins do mundo.avi. Aquí us deixem una mostra d’un jardí diferent i especial, a veure que us sembla:

.- https://www.youtube.com/watch?v=Y8_WuPotI3k

 

  • COMUNICACIÓ I LLENGUATGES
  • LLENGUA

 

.-  Aquest vídeo i aquesta cançó us ajudaran a aprendre el vocabulari de les parts de les plantes. Dibuixa una planta i escriu el nom de les seves parts .

ARREL / TIJA / FULLA / FLOR

.- Les Plantes – Cançó didàctica (Cicle Inicial)

.-  https://www.youtube.com/watch?v=pxYN8arzbqM

– Les parts de la planta i la flor.

.-https://www.youtube.com/watch?v=t_IK9PSe8-g 

  • MATES

.- Seqüències lògiques:  Ordeneu i comenteu aquestes dues petites històries.

 

 

Numeració: Dibuixeu flors amb diferents quantitats de  pètals . Enumereu els pètals posant el número corresponent. Podeu fer tantes flors com vulgueu. 

exemple: Dibuixem una flor de 3 pètals. Al primer pètal escrivim el número 1, al segon 2 i al tercer 3. 

.             

  • ARTÍSTIC

 

.- 3 maneres de fer flors amb paper higiènic:

.- https://www.youtube.com/watch?v=gk4qY61AzvE

 

  • MÚSICA

* El Pot Petit -Cançó ” El jardí”

.- https://www.youtube.com/watch?v=di8VXleCyrE&t=82s

*  M’agraden les flors.

.- https://www.youtube.com/watch?v=jSb7Ep3ZkIE

Hola nens i nenes,

Aquesta setmana us demano que escolteu aquest trosset de música de la Simfonia de les joguines.

1r- Mireu i escolteu el vídeo que trobareu en el següent enllaç:

  https://www.youtube.com/watch?v=zDeaqha7TW0&t=34s

2n- Busqueu la joguina de casa que més us agradi, escoltant mentrestant la música anterior.

3r- Feu-vos una fotografia amb la joguina escollida.

4t- Envieu-me la fotografia al meu correu: safasantacolomamu@gmail.com

Indiqueu-me en l’assumpte el nom de l’alumne/a i el curs. Espero les vostres fotografies!!!

Conxi

            

 

 

ANIMEU-VOS A FER-NOS UN RETORN AL NOSTRE CORREU ELECTRÒNIC DE P4: safasantacolomap4@gmail.com

 

.- FINS LA SETMANA VINENT NENS I NENES ESPEREM QUE GAUDIU MOLTÍSSIM, UNA FORTA ABRAÇADA.US HI ESPEREM!!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>