Tarda d’innovació educativa: “Aprenem jugant, jugant aprenem!”

El passat dilluns dia 22 vam compartir una tarda matemàtica amb les famílies de l’escola.

Fa anys que la nostra escola ha introduït els jocs i els materials manipulatius com a eina important en l’aprenentatge d’aquesta àrea que històricament ha set una de les més castigades per la seva presentació sovint repetitiva i poc agradable.

Avui dia cada vegada més els científics i les ciències de l’educació avalen les teories que el cervell aprèn molt més efectivament en un entorn emocionalment relaxat i en companyia dels iguals.

El joc és per a l’infant el medi a través del qual aprèn a interactuar amb l’entorn, conèixer el seu funcionament i relacionar-se amb els iguals.

L’escola disposa d’una gran diversitat de materials i jocs a través dels quals es poden fer i consolidar els continguts del currículum.

Durant la tarda moltes famílies van poder conèixer de primera mà aquests jocs tot compartint-los amb els seus fills i filles que els hi explicaven i jugaven. També van poder entomar alguns reptes matemàtics i aprendre a fer funcionar un àbac, el material multibase, les taules montessori o la taula foradada.

Per als infants i el claustre va ser una tarda molt ben aprofitada i entretinguda.

Al final ens vam reunir tots al menjador per compartir i debatre la jornada.