ACTIVITATS D’INFANTIL PER LA SETMANA DEL 25 AL 31 DE MAIG #joemquedoacasa

ACTIVITATS DE LA SETMANA del 25 al 31 de maig 

NIVELL P3

RECURSOS/ACTIVITATS

GLOBUS ANTIESTRÉS

Comencem jugant amb les emocions!!! Us proposem una activitat amb globus que segur que us encantarà. Us presentem els globus de les emocions. Que cada infant podrà decorar com vulgui. A més a més fan una funció antiestrés gràcies a la farina que porten a dins. Per realitzar-los només es necessitaran globus, farina i un retolador permanent. Hem de seguir aquests passos:

1. Omple el globus de farina fent servir una ampolleta de plàstic i un embut.

2. Decora el globus amb l’emoció que vulguis (alegria, ràbia, tristesa, por, enamorat, gelosia…)

Ajudaríem a l’infant fent relacionar una emoció amb un color igual que es fa en el conte del Monstre de Colors.

3. Afegeix detalls al teu globus, per exemple, com a les fotos, li podem fer el cabell amb llana.

LA GRANJA D’EN JEPET

I ara una mica de música per recordar els animals de la granja. Aquí va la cançó de la Granja d’en Jepet.

ENLLAÇ PER VEURE LA GRANJA D’EN JEPET

MANUALITAT PER TREBALLAR LA MOTRICITAT FINA

Anem a donar de menjar a les granotes. 

Passos a seguir:

1. Pintar un rodet de paper del wàter

2. Dibuixar potetes i braços, si voleu per enganxar-los i  podeu posar també ulls mòbils, dibuixats…

  1. Lligar una corda, fill de cosir, trapillo, el que tingueu per casa, a la granota.

4. A l’extrem de la corda enganxar una mosca que prèviament haureu dibuixat.

5. I a jugarrrrr!!!!

CANÇÓ “UNA MOSCA VOLAVA PER LA LLUM”

Aprofitem per escoltar la cançó que tant havíem posat a la classe. “Una mosca volava per la llum”, The Penguins

ENLLAÇ CANÇÓ “UNA MOSCA VOLAVA PER LA LLUM”

TREBALLEM ELS NÚMEROS I APRENEM A COMPTAR

Agafem una ouera, escrivim els números en el fons, a on es posa cada ou. Escriurem per tant, de l’1 al 6. Pot ser amb retoladors, paperets… A continuació els vostres infants hauran d’agafar comptar i col·locar tants elements com el número que indica cada espai. Poden ser cigrons, macarrons, mongetes, botons, boletes de paper, …

ENLLAÇ: TREBALLEM NÚMEROS I COMPTEM

PAPALLONES DE FRUITES

I per acabar una recepta saludable:

Ingredients: 2 maduixes, 1 kiwi, 1 cirera i 1 nabiu.

Passos a seguir:

1. Peleu un kiwi i dividiu-lo en talls circulars.

2. Agafeu un d’aquests talls circulars i talleu-lo en mides diferents.

3. Alceu el tros gran. Ens farà de cos de la papallona. Disposeu al seu voltant quatre cercles de kiwis. Seran les ales.

4. Talleu les dues maduixes en làmines.

5. Decoreu les ales de la papallona amb els talls de maduixa.

6. Feu una papallona petita amb el tall petit de kiwi i amb els talls de l’altra maduixa.

  1. Feu un forat en una cirera amb un escuradents. Fiqueu dins el forat les tiges; amb això tindrem el cap.
  2. Feu el cap de la papallona petita amb un nabiu. Feu els ulls amb talls petits de kiwi i les pupil·les amb llavors de kiwi.

9. Enganxeu els caps amb els cossos de les papallones.

I recepta acabada!!! A menjar!!! BON PROFIT!!!

 

NIVELL P4

RECURSOS/ACTIVITATS

EXPERIMENTEM A LA CUINA!

– Què necessitem?  

Dos recipients amples, un amb aigua i un altre amb llet de vaca. Colorants líquids de diferents colors (per aprofitar-los si ja els heu comprat per fer la plastilina), detergent líquid dels plats i uns palets de les oïdes que farem servir de vareta màgica. Voleu saber què passarà? Pares, mares … primer mireu el vídeo vosaltres i després li feu les diferents propostes als vostres fills/es.  Esperem que gaudiu.  Els resultats cromàtics són increïbles! Atents i a gaudir!

ENLLAÇ DE L’EXPERIMENT

TREBALLEM LES EMOCIONS 

Curt: “PIPER”

La història de Piper, una au que des de ben petit busca solucions per tal d’alimentar-se…  Un curt reflexiu, que diu molt en poc temps. Es genial si el sabeu aprofitar.

Mireu-lo amb els vostres fills i filles per tal d’iniciar una interessant conversa sobre la por.

Enfrontar-se a les pors, trobar solucions, actitud de la mare d’en Piper per tal d’ajudar-lo… Què li passa a Piper? Us heu sentit alguna vegada així? Quines coses et fan sentir així? Què fa la mare? Per què  li porta menjar quan té gana? Quin  personatge apareix per ajudar-lo? Tens persones al teu costat que fan el mateix per ajudar-te?

ENLLAÇ VÍDEO CURTMETRATGE PIPER

…I AMB UN PARELL DE SABATES…. Treballem moltes coses, animeu-vos!

Explicació:

Posarem els diferents tipus de sabates de la família i demanarem a l’infant que ordeni els diferents parells de sabates. Explicar quants són un parell i per veure si l’han entès que busqui parts del cos que tenim un parell (ulls, orelles, peus, mans, …)

Un cop ho tingui clar endavant amb les sabates .

CLASSIFICACIÓ

Classifiqueu els diferents parells de sabates de petites a grans . Posteriorment numereu la quantitat de parell posant davant de cadascun d’ells un full amb el número corresponent (1,2,3,..), o el nº fet amb plastilina, com millor us vagi.

Quants parells de sabates hi ha ? Escriu el nº

Sabries ordenar dins de casa on va cada parell de sabates. L’adult compte fins a 10 (poc a poc) i quan arribi al 10 que el nen/a ens digui quantes sabates queden per guardar.

TREBALLEM AMB ELLS LA MEMÒRIA i ELS NÚMEROS ORDINALS

El primer parell de sabates que has guardat de qui era?

El segon…?

El tercer? Si no ho recorda ajudeu-los donant alguna pista, però intenteu donar temps perquè siguin ells amb l’ajut de les vostres pistes qui ho resolguin. Tingueu en compte que això els farà pujar la seva autoestima i ganes d’esforç  i superació davant els diferents reptes de la vida.

PLÀSTICA: Agafa una de les sabates i damunt d’una capsa de cartró o un  full, ressegueix la seva forma, amb un retolador negre ens aniria bé.

Pinta-la i decora-la com més t’agradi, un cop decorades retalla-les  per damunt la línia negra que has fet al resseguir.

Amb tres siluetes de sabates podràs fer el joc d’avançar per damunt de les petjades com fèiem jugant amb els cercles. La petjada que no es trepitja l’agafem i posem davant del peu que tenim més endavant , d’aquesta manera  podrem anar avançant i fent camí.

Alerta s’ha de mantenir l’equilibri per no caure .

Si hem decorat una , aquesta li podem demanar a un adult que li faci diferents forats per poder practicar passant el cordó per aquests forats  i acabar intentant fer un nus.

…XOCOLATA !!! A QUI NO LI AGRADA?

Comencem amb aquesta cançó…

ENLLAÇ CANÇÓ XOCOLATA

I com estava la xocolata, a més de deliciosa, 😉 ?…  i que li hem de fer a la rajola de xocolata per tal de desfer-la? Poseu-vos davantal i aneu a la cuina amb el pare o la mare…i feu xocolata desfeta!! i escolteu aquesta altra cançó a ritme de Jamaica!

ENLLAÇ CANÇÓ “CUINER + PARADA DE XURROS I XOCOLATA DE REGGAE PER XICS

I ara a berenar! ahhh! guardeu una tassa per fer una plàstica divertida.

PINTEM AMB XOCOLATA! feu servir les mans per pintar i no dubteu en tastar-la!

TREBALLEM MATEMÀTIQUES A L´ORDINADOR o TABLET!

Aquesta setmana us proposem les activitats de lògica. Són molt divertides, esperem que us ho passeu bé!

ENLLAÇ ACTIVITATS DE LÒGICA

TRENCACLOSQUES VIRTUALS

Quins animals apareixen? els coneixes?

ENLLAÇ TRENCACLOSQUES VIRTUAL

 

NIVELL P5

RECURSOS/ACTIVITATS

Hola bonics i boniques esperem que estigueu molt bé, amb ganes de jugar, treballar, sortir al carrer i passar-ho d’allò més bé. Aquí us deixem com cada setmana unes activitats ben divertides per que les aneu fent.

LLENGUATGE

Castell de les lletres

Aquesta setmana la lletra que està  arribant al castell per trobar-se amb les seves amigues, és la “C” i la “c”. Sabeu, la C i la c quan arriben al castell porten una capsa  plena de contes. Es van posar súper contentes ja que estarien distretes mirant i llegint els contes. A més d’aprendre lletres, paraules i històries noves.

– Sabeu que ja heu de posar a la capseta de les consonants algunes “ C ” amb lletra de pal i lligada.

– També a la capseta de les síl·labes heu d’anar afegint: CA-SA, CON-TE, CUC, CA-MI-SA, CUL, CUI-NA, CU-A, COL, CAP-SA, COS, CO-SA, CA-MA,… ( de pal i lligada).

– Com sempre a la capseta de les paraules posarem CASA, CONTE, CUC, CAMISA, CUL, CUINA, CUA, COL, CAPSA, COS, COSA, CAMA…. i així continuarem omplint l’armari de les PARAULES.

Segur que esteu aprenent molt jugant amb aquests cartronets que aneu incorporant als que ja teniu.

– Per continuar treballant la lletra C i repassant la S i la T,  cliqueu en aquest enllaç i feu el nivell 3.

ENLLAÇ TREBALL LLETRES

– Us enviem tres fitxes i observareu que canviant nomes les vocals es poden convertir en altres paraules diferents.

3 FITXES “QUINA VOCAL HA CANVIAT”

LECTURA

Pels nens i nenes que ja comencen a llegir us recomanem uns quants contes que si voleu, podeu anar llegint.

RECOMANCIONS DE LECTURA

LOGOPEDIA NURIA

LLENGUA MORFOSINTAXI P5

JOC DE LA OCA TREBALL DE LA S

MATEMÀTIQUES

– Us deixem unes quantes fitxes de numeració i càlcul per si les voleu fer.

FITXA PER FER SUMES

PROBLEMA MATEMÀTIC

UNEIX ELS PUNTS

– Hem preparat un joc interactiu perquè treballeu de manera molt divertida sèries amb gomets, dibuixets…

ENLLAÇ PER TREBALLAR LES SÈRIES

MANUALITAT I JOC

Us proposem fer una manualitat que després es convertirà en el joc de tres en ratlla. Aquest és un joc divertit en el que haureu de pensar una mica per poder guanyar al vostre company/a de joc. Heu de posar els vostres 3 taps junts, tant horitzontal, vertical o en diagonal.

Només necessiteu pals de polo i taps d’ampolles.  Aquí teniu un model.

RECEPTA DE CUINA: Galetes de mantega (mantequilla).

Us agraden les galetes? Li dieu als pares i mares que les voleu fer vosaltres? Doncs aquí en teniu una recepta molt fàcil que la podeu fer  amb la seva ajuda.

Ingredients:

– 100 grams de mantega

– 150 grams de farina

– 50 grams de sucre

– Una mica de sal

– Una cullera petita de sucre vainillada (opcional).

Preparació:

– Posem  en un bol la mantega (fora de la nevera uns minuts abans) i el sucre. Remenem.

– Després incorporem la farina. Remenem bé amb les mans fins que ja no se’ns enganxi la massa.

– Cobrim amb un film transparent la massa i la posem a la nevera uns 20-30 minuts.

– Trèiem la massa de la nevera i comencem a fer boletes, que després xafarem amb la palma de la mà i les anireu posant a sobre d’un paper de forn. Veieu.

– Escalfarem  el forn a 180º, escalfor a dalt i a baix i les posarem durant uns 15 minuts (temps orientatiu depenen del tipus de forn mirant que no es cremin). Les podeu tocar passats uns minuts quan la seva consistència serà ja l’adequada.

Ja ens direu si estaven bones !!!

Bon profit…..

 

PSICOMOTRICITAT

RECURSOS/ACTIVITATS

I ARA A BALLAR!!

M’AGRADA L’ESPORT

ENLLAÇ DE LA CANÇÓ M’AGRADA L’ESPORT

BUSQUEM EL NÚMERO…

Es tracta d’enganxar en la paret post-its o un tros de full amb lletres números o colors. Ens col·locarem davant de la paret i llançant una pilota i haurem de tocar el número, lletra o color que ens indiquin.

SALTEM A LA CORDA !!

Saltar a la corda és un joc que es pot fer de manera individual o amb la vostra família. Podeu saltar lliurement o fer algun joc com aquest:

La serp que consisteix en el fet que un o dos participants agafen la corda per un o ambdós extrems i la deixen plana a terra, fent-la ondular imitant el moviment d’una serp. Els altres jugadors han de saltar de banda a banda sense trepitjar la serp com si evitessin mossegar-la, si trepitgen la corda han d’intercanviar els papers amb els quals l’estaven subjectant.

MÚSICA

RECURSOS/ACTIVITATS

Petits i petites! Per aquesta setmana a música us recomanem:

– Com audició us recomanem que torneu a escoltar (tal i com fem a les audicions) la peça QUI TE RAO de Dimitri B. Kabalevski i que aquesta vegada escolliu a 2 ninos que més us agradin per tal de fer la representació de l’audició (Tal i com heu treballat fa uns dies amb les activitats que us van enviar les TUTORES) A l’escola la vam interpretar amb les nostres estimades campanetes de colors… Us enrecordeu? Avui toca lluir els dos ninos més preuats que tingueu a casa per veure qui dels dos… Tindrà la raó…

ENLLAÇ A L’AUDICIÓ “QUI TE RAÓ”

Què els hi passa als ninos? Troben solució? Qui té raó?Com em fa sentir aquesta cançó?

Amb els petits també podeu parlar de què passa quan no ens podem d’acord amb alguna persona… Com ens sentim? Quines són les accions que hem de fer servir en aquests moments… Els hi podeu posar exemples de “trobades” intenses amb els germans o germanes… I sobretot cal que entre tots parleu de que aquests tipus de situacions s’han de solucionar amb un estat emocional mínimament receptiu i des del diàleg.

– Per ballar aquesta setmana us recomanem, ELS SOLDATS VÉNEN DE FRANÇA, un ball popular tradicional de la música catalana.

Els podeu ballar així:

ENLLAÇ CANÇÓ “ELS SOLDATS VÉNEN DE FRANÇA” PER BALLAR

I aquí teniu la cançó per elaborar vosaltres mateixos segons l’escolteu i penseu quins passos podeu afegir:

ENLLAÇ 2 CANÇÓ “ELS SOLDATS VÉNEN DE FRANÇA”

– La cançó PER DESPERTAR L’ALEGRIA d’aquesta setmana serà aquesta:

Estic contenta: aquesta cançó parla de dues grans amigues! Fes un dibuix o una carta per a un amic o amiga que faci dies que no veus i li envies per foto. Segur que estarà molt content!

ENLLAÇ CANÇÓ ESTIC CONTENTA

– I com a BONUS per escoltar i fer properament el JOC MUSICAL D’ENDEVINA EL QUE SONA… Escolteu aquestes dues cançons:

– El gegant del pi

ENLLAÇ CANÇÓ “EL GEGANT DEL PI”

– El ball de la civada

ENLLAÇ CANÇÓ “EL BALL DE LA CIVADA”

 

ANGLÈS

RECURSOS/ACTIVITATS

P3- setmana del 25 al 29 de maig

P4- setmana del 25 al 29 de maig

P5- setmana del 25 al 29 de maig

Recordeu que hi ha moltes activitats! Aneu fent-les mica en mica!

També hi ha activitats que poden fer en diferents formats i amb jocs TIC.

 

ALTRES (Contes, reptes, hàbits…)

Aquesta setmana us volem proposar que mireu el vídeo del “Petit Príncep”, és un vídeo en un format una mica diferent al que estem acostumats. Narra el conte a través d’unes làmines molt maques on ens fa reflexionar sobre la història d’aquest nen.

Sempre s’ha dit que el llibre “El Petit Príncep” és un relat que entenen més bé els infants que els adults, ja que es tracta de la visió del món a través dels ulls d’un nen petit. I de com a vegades, encara que tots els grans hem estat nens, ja no recordem com els més petits veuen la vida, amb una mirada  sobre les coses com quan són vistes per primera vegada.

I aquest és el gran valor que té, que ens apropa a les coses importants de la vida amb una interpretació senzilla i essencial.

Pensem que és un llibre que tothom hauria de llegir molts cops a la vida per recordar-ho sempre, nosaltres us convidem a fer-ne una primera aproximació…

ENLLAÇ “EL PETIT PRÍNCEP”

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>