Història

L’escola Las Seguidillas es va inaugurar en el curs escolar 1975-1976 i està ubicada a l’Avinguda Via de la Plata, s/n, al nord-oest del poble. El centre comparteix recinte i pavelló amb l’escola La Muñeira i, al seu entorn, hi ha l’IES Federica Montseny, el mercat, l’Ajuntament i el Centre Cívic. En els anys 80 l’escola va arribar a tenir tres línies en alguns cicles.

En el municipi hi ha quatre escoles d’Educació Infantil i Primària. Tres de les quals tenen doble línia i una escola és d’una línia i dos instituts de secundària.

A Badia, en el seu origen, la majoria dels seus habitants eren funcionaris vinguts de la resta d’Espanya (professors, treballadors de correus, telefònica, guàrdia civils, policia,…), per tant la llengua materna i vehicular era i continua sent el castellà. En els anys 80 el cens de Badia era d’uns 25.000 habitants i es van construir vuit escoles de primària, dos centres de secundària i dues llars d’infants. Al 1995 era de 17.927 persones, d’ençà el registre mostra un descens de població a un ritme d’un 1,3% de mitjana, exceptuant l’any 2010 on hi ha un increment d’un 0,2%; al 2014 hi havia 13.553 persones registrades a Badia.

A Badia, a data 1 de desembre de 2012, hi ha presents moltes nacionalitats, al voltant de 51 països diferents extracomunitaris, però són poc nombroses comparades amb altres poblacions del voltant. Hi ha un total de 799 persones estrangeres (5,72% de la població) dels quals 431 són del Marroc seguits pels països Llatinoamericans.