El Mosquit Tigre

El Programa de Vigilància del Mosquit Tigre de Girona va venir a l’escola a parlar-nos sobre com actua el Mosquit Tigre i quin és el seu cicle biològic.

El mosquit tigre viu de 5 a 7 dies, acostuma a volar baix i sempre es mou a prop d’on neix, no s’allunya més de 200 metres. La femella és qui pica i només ho fa de dia. Això sí, les seves picades són molt molestes. A part de la molèstia, el que més preocupa, és que aquest mosquit és capaç de transmetre malalties que són típiques d’altres països, com ara el Dengue, la febre groga o el Zika. Es per això, que hem d’evitar que es propagui. Com ho podem fer? Cal evitar que l’aigua s’estanqui, ja que la femella diposita els seus ous en un espai sec però on sap que s’hi pot acumular aigua. Dins l’aigua, els ouses transformen amb larves i aquestes amb pupes que acaben trencant-se per deixar néixer un nou mosquit tigre.

Les femelles poden arribar a posar de 80 a 200 ous. Així que cal aturar-los!

Els alumnes de cinquè hem estat una setmana recollint larves i pupes d’aigües que han estat estancades i les hem enviat al laboratori del programa de vigilància perquè observint de quin tipus de mosquit es tracta.