GUIA D’ORQUESTRA PER A JOVES

Aquesta és una obra del compositor anglès Benjamin Britten.Va ser escrita l’any 1946, per ensenyar les diferents famílies d’instruments de l’orquestra als nens i nenes anglesos. Britten es va inspirar en una melodia d’un altre compositor anglès, Henry Purcell. La melodia és interpretada primer per tota l’ orquestra, després la interpreten per separat les diferents famílies i, finalment, la torna a tocar tota l’ orquestra.

Benjamin Britten

Va néixer a Anglaterra l’any 1913 i va morir  el 1976, amb 63 anys.

Des de molt jovenet va començar a escriure música, i molt aviat es va endinsar en el món de la música per a radionovel·les. A moltes de les seves composicions hi ha la veu com a instrument.  A part de compositor i director d’orquestra era pianista i li agradava molt tocar música de cambra.

La seva obra “Guia d’orquestra per a joves. Tema amb variacions i fuga sobre un tema de Henry Purcell” va ser escrita per fer de BSO de la pel·lícula “Els instruments de l’orquestra”.

Abans d’escoltar la peça de Britten escoltarem el tema original del compositor Henry Purcell, tema que va inspirar a Britten per escriure la seva composició.

T’has fixat amb els instruments? No sé si ho has vist però són instruments barrocs, perquè Henry Purcell va ser un compositor anglès de l’època barroca. Benjamin Britten n’era un gran admirador.

Bé, ara sí que podem escoltar la peça Tema amb variacions i fuga sobre un tema de Henry Purcell (d’orquestra per a joves) de Benjamin Britten. Però tal i com hem dit es va escriure per fer de BSO a la pel·lícula “Els instruments de l’orquestra” i per explicar-los als joves. Doncs bé, ara veurem aquesta pel·lícula, mentre escoltem la música. No és la versió original, és una versió que es va enregistrar uns anys després de la mort del compositor.

MUSICOGRAMA