Cicle mitjà investiga l’estat del riu Llobregat

Gràcies al projecte Hugot 21-22, els alumnes de cicle mitjà i els del Camp d’Aprenentatge, el passat divendres 26 de novembre de 2021 vam anar al riu Llobregat per investigar el seu estat.

Vam escollir un tram del riu Llobregat del curs alt proper a l’escola, concretament al costat del Collet.

L’Hugot ens va fer un encàrrec, ajudar a les truites de riu. Per poder-ho fer, és important conèixer l’estat del riu. Vam anar caminant pel camí del Collet i vam observar l’entorn: arbres, arbustos i lianes del bosc de ribera. Després d’esmorzar ens vam posar unes botes molt altes per no mullar-nos els peus i les cames.

Per conèixer l’estat del riu vam fer diverses investigacions: transparència i olor de l’aigua, temperatura de l’aire i de l’aigua, identificar si hi havia restes de sabó, mesurar l’amplada i la profunditat del riu. Finalment, vam agafar macroinvertebrats per identificar-los i conèixer l’índex biològic. Aquest índex ens indica si els macroinvertebrats que hem trobat són sensibles o resistents a la contaminació.

Els propers dies, farem un informe científic per compartir amb tots vosaltres l’estat del riu Llobregat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *