Salut a l’escola

ALIMENTACIÓ

Per tal de conscienciar-los cap a una alimentació sana, cada dimecres els/les alumnes hauran de portar a l’escola fruita i/o fruits secs (no es podrà portar ni blat de moro ni pipes).
Des de l´escola s´anima a les famílies a què portin els/les seus/ves fills/es menjars saludables.
Recomanem l’ús de carmanyola o altres embolcalls reciclables.

Podeu descarregar el full d’al·lèrgies alimentàries (que cal tenir actualitzat a l’escola) fent clic aquí.

MEDICAMENTS

Per poder administrar medicació a l´alumnat dins del centre escolar cal que el pare, la mare o el/la tutor/a legal aporti la recepta o l’informe del metge o metgessa on consti el nom de l’alumne/a, el medicament i  dosis què s’ ha de prendre. Així mateix, aquest recepta haurà d’anar acompanyada per una autorització del pare, la mare o tutor/a legal , que  autoritzant a qualsevol  persona del centre educatiu (mestre/a, monitor/a i/o auxiliar tècnic/a) a administri-li la medicació prescrita. Es recomana  que la seva administració sempre sigui fora de l’ horari lectiu, a ser possible. En el cas que sigui realment imprescindible el subministrarem a l’escola.

EN CAP CAS ES DONARÀ UN MEDICAMENT SENSE HAVER COMPLERT AQUEST  DOS REQUISITS.

Cal que l’adult faci arribar el medicament a secretaria. Cap alumne/a pot portar-lo a la motxilla ni administrar-se´l ell sol/a.
En el cas que un/a alumne/a tingui febre, si aquesta és de 38 dècimes, se li administrarà paracetamol per tal d’abaixar-se-la (sempre i quan la família hagi signat l’autorització corresponent), i se li comunicarà a la família per tal de què passin a recollir al/ a la seu/seva fill/a el més aviat possible. Les famílies hauran de signar l’autorització, esmentada anteriorment, a l’inici de l’escolarització o en la incorporació al centre.

Podeu descarregar el full d’autorització del paracetamol fent clic aquí.

MALALTIES

Quan un nen o nena manifesti símptomes de malaltia durant la jornada escolar es contactarà amb la família perquè se’n faci càrrec i l’alumne pugui ser adequadament atès.
En el cas que tinguin alguna malaltia que pugui contagiar-se (conjuntivitis, varicel·la..), haurà de retornar al centre amb un justificant mèdic , especificant que pot incorporar-se a l’escola.

ACCIDENTS

En cas d’accident (sempre a consideració de les persones responsables, però amb un criteri de precaució), si és de caràcter menor i no requereix atenció especial s’informarà a la família. Quan revesteixi més importància es contactarà amb la família . Si no es pot contactar o no poden fer-se càrrec en un temps prudencial es contactarà amb els serveis d’urgències i es seguiran les seves instruccions.
En cas d’accident greu, primer de tot, s’informarà al serveis d’emergències mèdiques i, a continuació, es contactarà amb la família. La direcció del centre coordinarà totes les actuacions que s’hagin d’emprendre en aquests casos, però sempre és prioritària l’atenció a l’alumne/a i el contacte amb els serveis d’urgència.

VACUNACIONS I ALTRES REVISIONS

En el Calendari de vacunacions del Departament de Salut Pública, hi ha actualitzades les vacunes que s’administren en cada Estat.

Els /Les alumnes de 6è, seguint els plans de salut escolar, seran vacunats de l’hepatitis A+ B .En el cas de les nenes, també les vacunaran del papil·loma. En el seu moment, s’informarà a les famílies que hauran de portar l’autorització. Igualment, es vacunen de la varicel·la si s’escau, així com altres que en un moment el Departament de Salut consideri convenient.

Amb els/les alumnes de sisè i primer de primària, sempre i quan les famílies ho autoritzin, es faran revisions odontològiques, sempre i quan ho requereixi el Departament de Salut pública.
Un cop feta aquestes revisions ,les famílies rebreu un informe detallat.

HIGIENE

I Pediculosis: És una infestació cutània produïda per polls. S’encomana per contacta de cap amb cap. En el moment que es detecti un cas, es trucarà a la família perquè prengui les mesures oportunes.
Cada cert temps  enviem un e-mail recordatori a les famílies perquè estiguin pendent. És molt important revisar el cap del fill/a el mateix dia que rebeu el e-mail.