El consell escolar és l’òrgan de govern del centre educatiu.
El consell escolar d’un centre públic està integrat per:
- El director o directora, que el presideix.
- El cap o la cap d’estudis.
- Un o una representant de l’ajuntament de la localitat on es troba situat el centre.
- El secretari o secretària del centre que assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretaria del consell. Els i les representants del professorat s’elegeixen pel claustre.
- Els i les representants de l’alumnat i dels pares i mares o tutors, elegits respectivament per ells i entre ells.
- Un o una representant del personal d’administració i serveis, elegit per i entre aquest personal.
- Els seus representants surten elegits per votació.
Les seves funcions són:
- Aprovar i avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’educació.
- Aprovar i avaluar la programació general anual del centre, sense prejudici de les competències del claustre del professorat en relació amb la planificació i l’organització docent.
- Conèixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats.
- Participar en la selecció del director/a del centre en els termes que estableix aquesta Llei. Ser informat del nomenament i el cessament dels altres membres de l’equip directiu. Si s’escau, amb l’acord previ dels seus membres, adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director/a.
- Decidir sobre l’admissió de l’alumnat amb subjecció al que estableixen aquesta Llei i les disposicions que la despleguin.
- Impulsar l’adopció i el seguiment de mesures educatives que fomentin el reconeixement i la protecció dels drets de la infància.
- Proposar mesures i iniciatives que afavoreixen els estils de vida saludable, la convivència en el centre, la igualtat efectiva de dones i homes, la no-discriminació, la prevenció de l’assetjament escolar i de la violència de gènere i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
- Conèixer les conductes contràries a la convivència i l’aplicació de les mesures educatives, de mediació i correctores i vetllar perquè s’ajustin a la normativa vigent. Quan les mesures correctores adoptades pel director/a corresponguin a conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència del centre, el consell escolar, a instància de pares, mares o tutors legals o, si s’escau, de l’alumnat, pot revisar la decisió adoptada i proposar, si s’escau, les mesures oportunes.
- Promoure progressivament la conservació i renovació de les instal·lacions i de l’equip escolar per a la millora de la qualitat i la sostenibilitat i aprovar l’obtenció de recursos complementaris d’acord amb el que estableix l’article 122.3.
- Fixar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals amb les administracions locals i amb altres centres, entitats i organismes.
- Analitzar i valorar el funcionament generals del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i eternes en les quals participi el centre.
- Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, així com sobre els altres aspectes relacionats amb la seva qualitat.
- Aprovar el projecte de pressupost del centre.
- Qualsevol altres que li siguin atribuïdes per l’Administració educativa.
MEMBRES DEL CONSELL ESCOLAR (constituït el 14 de desembre de 2021)
Presidenta: Gemma Creus
Cap d’estudis: Alicia Cañabate
Secretària: Carme Cabrera
Representants sector mestres: Pili Real, Miquel Àngel Camba, Patrícia Cucarella, Pilar Diéguez , Verónica Jurado, Isabel Gázquez.
Representants sector pares: Elisabet Pérez, Dorys Sabando, Xavier Navarro, Reyes Alba, MªPaz Mora.
Representant AFA: Palma Tadeo
Representant Ajuntament: Maribel Moya
Representant sector PAS: Assumpta Galí