Recull de recursos per a famílies CONFINAMENT

Us facilitem aquest recull de recursos per a famílies durant el període de confinament i com ja us vam dir, cada setmana anem ampliant aquesta entrada amb les temàtiques que anem detectant que poden ser d’utilitat en aquests dies, per les situacions i circumstàncies que estem vivint a les cases. També ens podeu fer suggeriments de temàtiques aquí en comentaris! Esperem que us siguin útils!!

Recomanacions gestió psicològica del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya

RECURSOS PER TREBALLAR LA PÈRDUA I EL DOL

NOUS RECURSOS pèrdua i Dol:

L’Associació ELNA ofereix un acompanyament en aquesta actual situació i crea un espai virtual on poder trobar-se, compartir, expressar i cuidar-nos. S’ofereixen a parlar amb vosaltres per entendre el que necessiteu i adaptar-se en cada cas. En aquests moment d’aïllament físic poder fer una trobada virtual a nivell individual o de tot l’equip ens pot ajudar a sentir-nos units i treballar amb cooperació.

La cooperativa SUARA ofereix suport emocional i físic. Videoconferències amb psicòlegs, coaches o fisioterapeutes per a ajudar durant el confinament i la crisis COVID-19.

El grup de treball sobre Trastorns d’Aprenentatge de la Societat Catalana de Pediatria us fa propostes i orientacions per a un bon confinament.

Article: Perdran el curs? Dolors Feixas

8 Propostes de Francesco Tonucci a casa en el confinament: (Vídeo complet)

  1. Escoltar els nens/es. Els protagonistes d’aquestes experiències han de ser els infants amb les seves opinions, els seus punts de vista, els seus sentiments, les seves propostes i emocions.
  2. Aprofitar la casa com si fos un taller. Un espai que amaga coses desconegudes i poden aprofitar, amb l’ajuda dels pares a descobrir-les: rentar roba planxar, arreglar coses, saber com funciona la casa, com va l’aigua, el gas … I després fer intercanvis amb els seus companys quan es trobin virtualment.
  3.  Fer coses junts. Ensenyar els infants com es cus un botó, fer un nino o joguina amb roba, construir objectes i jocs.
  4. La cuina com si fos un taller de ciències. Descobrir productes, experimentar transformacions, la reacció dels elements, fer plats tradicionals o inventar-ne, fer un llibre de receptes de cuina de la quarantena amb els companys de la classe.
  5. Construir junts la pròpia història i la familiar. Fer una línia de vida, a partir de les imatges, explicar relats de vida de l’infant, de la família, ajuntar fotos, treure relats, fer un power point i que després puguin compartir amb els companys.
  6. Llegir el diari junts. Seleccionar un article (no cal que sigui del Covid) estudiar i aprendre que explica.
  7. Fer un diari privat. Del què passa en aquests dies estranys, considerar que aquest diari pot ser secret com un espai de descobriment íntim (recorda l’article 16 de la convenció dels drets dels infants “els nens tenen dret a tenir una vida privada”), i després en una trobada virtual amb els seus companys, ho poden compartir en part amb el gran grup.
  8.  Llegir als infants un llibre: Cada dia, un llibre que ells hagin elegit (no cal que sigui sols per infants, ja que els llegeix un adult), en veu alta, en un moment ritualitzat, en un lloc de la casa preparat expressament. Amb una hora fixa programada, suggereix que es prepari prèviament perquè sigui una experiència gustosa pels infants, això ajudarà a construir futurs lectors.

Nous vídeos:

Nous recursos:

    • Com identificar i gestionar les emocions en temps de confinament
    • El Govern ha activat dues aplicacions per ajudar la població a gestionar la fase de confinament i postconfinament: l’app ConfinApp i la web app GestioEmocional.cat. Amb aquestes aplicacions, la ciutadania pot accedir a tota mena de suport i informació. Des de saber quines ajudes econòmiques tenen els treballadors afectats per la crisi, fins a rebre suport per problemes de salut emocional com ara el dol per un familiar mort pel coronavirus o l’estrès per estar confinat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>