L’educació física 22-23 i el projecte Dansa Ara. Comunitat de Mitjans.

L’educació física té com a principal finalitat el coneixement del propi cos, la reflexió sobre el sentit i els efectes de l’activitat motriu, el desenvolupament d’hàbits saludables, sentir-se bé amb el propi cos, cosa que millora l’autoconcepte i l’autoestima.

Aquest curs a la comunitat de Mitjans hem treballat les nostres habilitats motrius bàsiques: salts, equilibris, punteries, desplaçaments, girs… ; el control i la consciència corporal; l’ús de diferents tipus de jocs: els jocs cooperatius, els populars … i diferents iniciacions esportives i ens hem fet propostes de millora dels nostres hàbits: posturals, d’alimentació, d’hidratació, d’higiene, d’ús de la tecnologia.

L’educació física va més enllà del que és motriu i ha d’aprofitar tot el potencial educatiu del cos i el moviment per incorporar aprenentatges que han de perdurar al llarg de la vida (hàbits saludables, habilitats socials, etc.). Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana. Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.

L’educació física amb els balls i les danses, tant individuals com col·lectius, contribueix a la presa de consciència del propi cos, que facilita l’autoconeixement a partir de com és percebuda pels altres la nostra imatge. El cos i el moviment són considerats com a elements fonamentals per a la formació integral de l’alumnat.

Els nens i les nenes de la Comunitat de Mitjans aquest curs 2022-2023 han participat del projecte Dansa Ara. És un projecte de dansa contemporània per a promocionar l’aprenentatge de les habilitats rítmiques i artístiques dels infants d’una manera lúdica i creativa. Després d’aprendre un repertori de danses amb la mestra d’educació física a l’escola l’alumnat va participar en aquesta gran jornada en la qual van ser protagonistes d’un espectacle de dansa contemporània. A l’escola vam fer l’assaig general per tots els nens i les nenes de l’escola la qual cosa ens va ajudar a simular l’actuació abans de marxar cap al pavelló de Cubelles. Allà ens vam trobar amb més escoles del Garraf i vam compartir pista per Ballar. Les famílies com a públic vau poder gaudir i participar de la ballada conjunta d’escoles.

Aprofitem per felicitar a tots els nens i les nenes perquè ho van fer espectacular!!!! Moltes gràcies a tots i a totes!!!!

Us deixem moments per gaudir!!!! Mireu, mireu …