L’educació física 22-23 i una Cursa d’Orientació. Comunitat de Grans.

L’educació física ens ajuda a  resoldre situacions motrius de forma eficaç en la pràctica d’activitats físiques.

Practicant i experimentant tota classe de jocs: populars, de cooperació, pre-esportius… aprenem a reconèixer trajectòries, velocitats, direccions, sentits … i ens ajuda en el coneixement de si mateix, l’autoestima, la capacitat de triar i personalitzar el nostre progrés. Participant en el joc col·lectiu de manera activa mostrant-nos respectuosos amb les normes i els/les companys/es.

Hem recuperat aquest curs la Cursa d’orientació a l’escola acompanyada de les famílies. Amb l’objectiu de crear interès, situar-nos en nocions d’orientació espacial, llegir i interpretar mapes, desplaçar-nos pel medi natural, adaptar el ritme de la cursa al ritme del grup, respectar la natura i l’entorn, l’ús de la brúixola … i sobretot el treball en equip.

Hem aprofitat per dissenyar i construir objectes tecnològics o aplicacions senzilles que resolguin un problema o recullin el desenvolupament d’una proposta i avaluar la idoneïtat del resultat i ha sorgit l’aplicació Cursa d’orientació que la mestra d’educació física ha creat i penjat a google per facilitar les curses dels cursos vinents. Dins de l’escola també la provarem abans d’acabar el curs amb tauletes resoldrem una cursa interior.

D’aquesta forma hem potenciat el desenvolupament d’habilitats i competències, el treball cooperatiu, l’assaig i error, la confiança, la gestió de la frustració, el paper de la tecnologia a educació física (Vídeos, apps …). Anem més enllà del que és motriu i aprofitem tot el potencial educatiu del cos i el moviment per incorporar aprenentatges que han de perdurar al llarg de la vida (hàbits saludables, habilitats socials, etc.). i sobretot el fet de compartir i ajudar-nos de les famílies (persones amigues de seguretat) per poder sortir de l’escola i gaudir del voltant per desenvolupar la cursa és genial!. Ho vam passar molt bé totes i tots junts i us deixem unes imatges!!! Moltes gràcies famílies!!!! Mireu, mireu …