CORRANDESCOLA A RELLINARS

Aquest curs hem estat treballant les corrandes a les classes de Grans 1 i 2. Les corrandes són unes quartetes improvisades, heptasil.labes, i que expliquen alguna anècdota de manera divertida. Vam començar el projecte veient que actualment hi ha poca tradició, però abans, el territori estava ple de diferents maneres de fer glosa, cadascuna arrelada a una zona en concret i amb noms diferents: corrandes de Beget, nyacres, garrotins, etc… Ha estat un projecte conjunt amb la Mireia, mestra de música i ens ha assessorat i acompanyat l’Albert Casals de Terrassa, que fa anys que es dedica a treballar la glosa i amb altres persones, lidera aquest projecte Corrandescola. Durant aquests mesos també hem pogut gaudir d’un taller a l’escola, que el va realitzar la Laia Pedrol, que també és mestra. Ella ens va anar fent propostes per anar treballant la improvisació en grups petits barrejats amb l’altre classe, i sobretot perquè anéssim acostumant-nos a cantar en públic.

Per acabar aquest projecte, vam fer una mostra a l’escola, davant del grup de Mitjans petits, mitjans grans i els mestres de l’escola. La mostra consistia consisteix en algunes parts que portàvem portem preparades i altres, que havíem hem d’improvisar en aquell moment, tot i que ho havíem practicat molt a la classe els dos grups. Estàvem nerviosos/es, però ens va sortir molt i molt bé. Tothom ens va felicitar i és que no és gens fàcil cantar corrandes. Hem treballat la vergonya, la improvisació, les rimes, hem comptat síl.labes, hem cercat sinònims i fins i tot, ens hem fet una llibreta de rimador/a per apuntar tot allò que anàvem aprenent! A les classes de música, a més a més, hem fet l’acompanyament instrumental per poder-les cantar amb xilòfons, carillons i els ukeleles.

Per acabar aquest projecte, vam fer una mostra a l’escola, davant del grup de Mitjans petits, mitjans grans i els mestres de l’escola. La mostra consisteix en algunes parts que portem preparades i altres, que hem d’improvisar en aquell moment, tot i que ho havíem practicat molt a la classe els dos grups. Estàvem nerviosos/es, però ens va sortir molt i molt bé. Tothom ens va felicitar i és que no és gens fàcil cantar corrandes.

Moltes gràcies a totes les persones que han col.laborat perquè aquest projecte es fes realitat, des de l’escola el valorem molt positivament i no descartem tornar-lo a fer aviat!