Projectes d’escola

• Pla Esportiu de Centre

El Pla Esportiu de Centre i la seva participació en el Pla Català de l’Esport pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària la pràctica d’activitats físiques i esportives, i aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels nostres infants (la tolerància, el respecte als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, la cooperació, el treball en equip, entre d’altres).

Imatge relacionada

• Projecte GEP – ARTS IN ENGLISH

L’alumnat de primària treballa l’àrea curricular de plàstica en llengua anglesa. La finalitat del projecte es formar alumnes competents en l’àmbit lingüístic a través de la metodologia AICLE sense oblidar-nos del treball de tècniques artístiques i coneixement d’autors per millorar les manualitats que es facin a l’aula. Aquestes activitats les durem a terme a través de TALLERS INTERNIVELLS a tota la primària per reduir la quantitat d’alumnes per grup, per millorar el treball cooperatiu i per fomentar una atenció més personalitzada per potenciar l’expressió oral en anglès.

• Els escacs a l’escola (Primària)

El Departament d’Ensenyament col·labora amb les Universitats de Girona i Lleida, i amb la Federació Catalana d’Escacs per introduir el joc dels escacs a l’escola com a eina educativa, dins l’horari lectiu en escoles d’educació infantil i primària.

La Universitat és la responsable del projecte i del seu seguiment i avaluació, mentre que la Federació es responsabilitza de la formació i aporta el programa i els tècnics que la impartiran.

Des de fa més de 30 anys, s’han realitzat investigacions a diversos països (Estats Units, Veneçuela, Argentina, Canadà…) que han conclòs que la pràctica del joc dels escacs té una influència important sobre el desenvolupament de diverses habilitats cognitives i socials de les persones que el practiquen, i que és una eina pedagògica molt potent. És per això que el Departament d’Ensenyament vol col·laborar en aquesta experiència de recerca d’introducció dels escacs a l’escola.

escacs

• Centre formador d’estudiants en pràctiques

El nostre centre ha estat seleccionat pel Departament d’Ensenyament com a escola formadora d’estudiants en pràctiques dels graus de mestre pel període 2017 – 2018 tal i com queda registrat en la resolució ENS/1638/2013 del 22 de juliol.  És per aquest motiu que al llarg d’aquest temps, l’escola tindrà mestres en pràctiques ajudant i col·laborant amb nosaltres.

• Escoles Verdes

A partir del curs escolar 2011 – 2012, el nostre centre formarà part del projecte Escoles Verdes amb la finalitat i el compromís d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

Un cop realitzat i aprovat un Pla de cohesió ambiental i portat a terme el Pla d’Acció, l’escola ha sol·licitat l’atorgament del Distintiu d’Escola Verda. Aquest Distintiu consisteix en un certificat de la Generalitat de Catalunya i una placa per col·locar en el centre.

Aquesta placa està penjada juntament amb el nom de l’escola.

• Escola i Salut

Mitjançant aquest projecte pretenem potenciar  hàbits saludables en els nostres alumnes, per això fem les següents actuacions:

1. El dimecres mengem fruita.
  2. No repartim llaminadures als aniversaris.
  3. Fomentem l’hàbit de rentar-se les dents després de dinar.

• Projecte de Lectura  ILEC (primària)

Degut a la importància que té la lectura, tal i com marca les instruccions d’inici de curs, l’escola desenvoluparà un pla lector per primària. Les actuacions que durem a terme són les  següents:

1. Lectura de 30 minuts diaris.
  2. Implantació de la 6a hora “ Llegim” que es desenvoluparà durant 1 hora setmanal.
  3. Lectura d’un llibre obligatori en català, castellà o anglès depenen del nivell(que facilitarà l’escola a tot l’alumnat a través del projecte de reutilització de llibres).
  4. Desenvolupament del projecte Apadrinament Lector amb alumnat de 1r i 4t de primària.
  5. Visita d’un contacontes per fer activitats d’animació a la lectura i fomentar hàbits i rutines positives en vers ella.

• Projecte de Llengua anglesa

Tal i com s’indica en les instruccions d’inici de curs, la llengua anglesa ha tenir un predomini important en les activitats que es desenvolupen al centre. És per aquest motiu que l’escola inicia l’aprenentatge de la llengua anglesa en l’educació infantil: P3, P4 i P5, els quals tenen una hora setmanal per poder-la treballar.

primària, la llengua anglesa també té un paper molt important ja que es desenvolupen tres sessions setmanals pel treball d’aquesta llengua, donant-li la mateixa importància que a les dues llengües oficials: el català i el castellà.

• Projecte de Mobilitat Segura

Aquest projecte es va iniciar  quan la nostra escola va participar en el pla pilot de mobilitat segura que es feia a totes les escoles de Guissona. Aquest projecte s’ha continuïtat i es treballa a tots els cursos a l’àrea de medi a primària i a descoberta de l’entorn a Infantil.

Al llarg d’aquest curs estan planificades les següents activitats:

1. Parc del trànsit pels alumnes de primària.
  2. Visita dels mossos d’esquadra a l’escola i bombers (P3, P4 i P5)

• Projecte Interdisciplinari d’escola

Durant el segon trimestre es farà un projecte interdisciplinari d’escola sobre un tema vertebrador i es treballarà a totes les classes i dins de totes les àrees del currículum afavorint el treball per competències i per capacitats.

A més a més, a primària, es desenvoluparà l’àrea d’informàtica de manera interdisciplinària, tal i com marca el currículum. Iniciem així, un treball per competència digital en totes les àrees del currículum.