Un verso, un árbol. Unim poesia i sostenibilitat a l’escola

A l’escola, els tutors de 5è ens van proposar una activitat relacionada amb la poesia i el reciclatge. Ens van mostrar una pàgina web fascinant, https://teachersforfuturespain.org/un-verso-un-arbol/, on vam veure uns pòsters genials fets amb materials reciclats penjats dels arbres. Com que ja havíem començat a explorar la poesia en les classes de català i castellà, vam decidir participar en aquesta iniciativa. La idea era utilitzar les figures retòriques que havíem après per escriure un vers poètic. Cada alumne va tenir l’oportunitat de crear el seu propi poema. Vam treballar molt per fer aquests versos i després vam compartir-los amb els nostres mestres i la resta de companys.

Vam començar escrivint els poemes a la nostra llibreta, utilitzant figures retòriques com la personificació, la comparació, la metàfora i l’onomatopeia. Vam triar quina figura retòrica volíem utilitzar i vam intentar crear versos que fossin expressius i impactants. Un cop teníem els poemes escrits, els vam passar al cartó, primer amb llapis i després amb retolador perquè quedessin ben definits. Després de finalitzar els poemes, vam dedicar-nos a fer dibuixos que estiguessin relacionats amb els nostres poemes. Cada dibuix havia d’expressar les emocions i les imatges pels nostres versos.

Amb els poemes i els dibuixos a punt, vam anar al pati, vam començar pel dels més petits per penjar els nostres treballs, després vam continuar per tots els arbres de l’entrada. Vam col·locar cadascun dels poemes en un arbre, fent que el nostre pati s’omplís de colors i paraules poètiques. Així, tota l’escola podia gaudir de les nostres creacions i conèixer la poesia.

La combinació de poesia i reciclatge ens ha portat a descobrir una forma creativa de conscienciar sobre la importància de la sostenibilitat, la cura i l’estima del nostre entorn. Cada vers que hem escrit i cada obra que hem creat han contribuït a transmetre el missatge de protegir els nostres arbres.

Podeu veure totes les imatges fent servir el correu de l’escola

Per veure només els cartells, podeu mirar aquí on també hi ha totes les propostes fetes per alumnes de tota Espanya.

Corredactora: Sheila Largo