Murals infogràfics: éssers vius del nostre entorn

Al mes de setembre vam trobar un ocell al mig de la pista de bàsquet, el vam protegir perquè semblava malalt. Vam agafar una capsa i els Mestres el van capturar. Van trucar a la guàrdia urbana i aquests als forestals i el van portar a un centre de recuperació de fauna.

A classe vam veure que l’ocell era un Xot, i vam estar fent una mica de recerca sobre ell.

També vam investigar si havíem fet les coses bé i vam trobar una pàgina de Medi Ambient on ho explicava molt bé Animals salvatges trobats ferits: què cal fer? 

Un temps més tard vam començar a treballar a medi els éssers vius i vam pensar que seria una bona idea preguntar al centre de recuperació com estava el nostre amic i la resposta va ser una mica trista. No havia sobreviscut. Tot i això, vam aprendre que havíem de fer si trobàvem un animal ferit. No tocar-lo, ja que es pot espantar i fer-nos mal i trucar a la guàrdia urbana o als forestals. I estem molt contents d’haver fet bé les coses.

Murals infogràfics

La idea del mural ens la va donar la Lourdes Berzas, com ella mateixa es defineix, es dedica al “Arte y psicología para conservar la biodiversidad.” Vam veure la seva pàgina web i vam estar tafanejant els MURALES CONTRA EL DELITO AMBIENTAL que ha estat fent per tota Espanya. Si us agrada, la podeu cercar a les xarxes per @loube, ara mateix està pintant uns murals espectaculars al Delta de l’Ebre, a la Reserva Natural Riet Vell de SEO Birdlife.

 Ens van agradar molt i els tutors ens van proposar fer-ne algun relacionat amb els animals que podem trobar al nostre poble.

El procés

Vam repartir animals del nostre entorn en grups de tres companys i vam començar a fer el treball:

  1. Vam cercar pàgines a internet que en parlessin del nostre animal i vam omplir una graella on vam fer un buidatge, havia d’aparèixer l’URL i un petit resum de què hi podíem trobar.
  2. A partir d’aquestes pàgines vam posar la informació que ens interessava en un document. Havia d’aparèixer:
    • Animal (nom comú i nom científic) i descripció general (física)
    • Mapa de distribució, migracions (si en feia), alimentació
    • Amenaces i curiositats
  3. Una vegada fet el document vam fer un esborrany i el mural infogràfic final.

El resultat

Murals infogràfics

La difusió

Per acabar de rematar la feina, a les tutores de 3r els va agradar tant la nostra feina, que ens van demanar si podíem anar a fer una exposició dels murals a les seves classes. Va ser molt xulo fer de mestres a les nostres antigues aules.

37 comentaris

  1. ISSAM

    Hem fet un animal. Per fer els pòsters, hem fet grups de 3, 4 persones. Ara sé més coses sobre el ratpenat, on viu, que menja i que ens ajuda a controlar els mosquits.
    M’ha agradat molt.

  2. Lara

    Jo i el meu grup vam fer la sargantana cuallarga. M’agradaria fer un altre d’una època històrica. Ha estat xulissim, en faria un munt més i estaria bé presentar-lo a sisè en grups.

  3. Mohamed Amin

    Pobre xot, però ara ja hem après el que teníem que fer! M’han agradat molt els murals infogràfics i voldria a tornar-ho a repetir!!!!

  4. Carmen

    Ha sigut molt divertit m’ha ha agradat molt. M’agradaria repetir l’esperiència. Al princip de la presentació estava molt nerviosa, pero despres no🩷😁😍

  5. Joana

    M´ha agradat molt els murals es una sensació molt divertida i si que es veritat que et poses molt nervios/sa, pero a mi m’ha agradat molt anar a exposar-los als nens de 3r A.

    I els de 5éB tambe o han fet molt be i s’han esforçat tant com nosaltres.😄

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>