LA RUA QUERMANYERA !
12/03/19DIJOUS GRAS HEM CELEBRAT !!
12/03/19Coneixes la Vespa Asiàtica?
11/03/19El Servei de Control de Mosquits de la Badia de Roses i del Baix Ter ens ha cedit un niu de vespes asiàtiques per poder-lo observar, durant uns dies, a l’escola. Podeu entrar al Hall a veure’l!
La vespa asiàtica (Vespa velutina nigrithorax) és una espècie invasora que viu originàriament a la Xina, el nord de l’Índia i Indonesia. Va introduir-se a finals del 2004 a França, al port de Bordeus, a través d’un container que venia de la Xina. Posteriorment es va estendre per tot el sud de França i l’any 2007 ja s’estimava que hi havia milers de nius. S’estima que la velocitat d’expansió ha estat de 100 km/any.
Els adults s’alimenten de líquids dolços (nèctar i mel) i també de fruita madura. Les larves s’alimenten d’abelles i d’altres tipus d’insectes que són capturats pels adults i transportats als nius.
La vespa velutina instal·la els seus nius, preferentment, a les branques altes dels arbres, tant a les zones urbanes com agrícoles o boscoses. Aprofita les valls fluvials i evita les poblacions pures de coníferes.
No és especialment agressiva per a les persones però captura moltes abelles i és un problema afegit per a l’apicultura.
Ja tenim el Carnestoltes!
25/02/19eL cARnAvAL jA És aQuÍ !!!!
24/02/19PROTAGONISTA SAIKOU
24/02/19DILLUNS PASSAT EL PARE D’ EN SAIKOU ENS VA VISITAR.
ELL FA DE JARDINER I ENS VA EXPLICAR COM ES PLANTA UNA PLANTA.
VAM PODER PLANTAR POSAR LLAVORS DE ROSES MÍSTIQUES EN UNA SAFATA PER DESPRÈS TRASPLANTAR
I JA EL TENIEM A L’ AULA VAM PLANTAR JA UNA PLANTA CRESCUDA EN EL QUE
EN UN FUTUR SERÀ EL NOSTRE JARDÍ !
UN AUTÈNTIC MÀSTER EN JARDINERIA
MOLTISSIMES GRÀCIES FAMÍLIA !!
PROTAGONISTA NASMA
23/02/19AQUESTA SETMANA , HA ESTAT LA MAR DIVERTIDA
LA VISITA DELS PARES DE LA NASMA I UNA CONVIDADA MOLT ESPECIAL .
UNA GALLINA !!!
SI, SÍ , UNA GALLINA A LA NOSTRA AULA QUE S’ HA PORTAT MOLT BÉ .
TAN QUE L’ HEM DEIXAT ANAR PER LA CLASSE I S’ HA PASSEJAT TRANQUIL·LA ENTRE NOSALTRES !
L’ HEM OBSERVAT D’ APROP COM ÉS , GESTOS , MOVIMENTS ..
FINALMENT ENS HA OBSEQUIAT AMB OUS QUE LA MAMA DE LA NASMA HA BULLIT I NOSALTRES ENS HEM ENCARREGAT DE DECORAR.
UNA JORNADA SUPER EMOCIONANT !!! MOLTISSIMES GRÀCIES FAMÍLIA !!







