La Música del Pati: fragment del 1r moviment “Allegro” del Concert nº3 en Fa Major

Aquesta setmana escoltem un fragment del 1r moviment “Allegro” del Concert nº3 en Fa Major op.8 RV 293. Aquest Concert forma part d’un grup de Concerts que pertanyen a “Les Quatre Estacions”. El compositor d’aquesta obra és l’Antonio Vivaldi (1678-1741) violinista i compositor italià. Era anomenat Il prete rosso (‘El capellà roig’) per ser sacerdot (catòlic) i pèl-roig. Va compondre unes 777 obres, entre les quals hi ha 477 concerts i 46 òperes.

Vivaldi.jpg

Un Sant Jordi Diferent

Escolteu i gaudiu d’aquesta cançó del músic i cantant Salva Racero amb la col·laboració d’una vintena de músics i artistes: Cesk Freixas, Joan Rovira, Guillem Solé, Joan Masdéu, Paula Valls, Manu Guix, Pep Sala, Jonathan Argüelles, Natxo Tarrés, Pupil·les, Jordi Ginesta, Gemma Humet, Ariadna Vieyra, Alessio Arena, Àlex Pérez, Tildo Muxart, Jos Racero, Miquel Abras i Sara Pi.

 

La Música del Pati: “Mucho más allá”

Aquesta setmana escoltem la cançó “Mucho más allá”:

“Mucho Más Allá” “Into The Unknown” es una cançó escrita por Robert Lopez i Kristen Anderson-Lopez, i cantada per Elsa (Idina Menzel) en la pel·lícula  Frozen II. La cançó ha estat descrita com la “resposta a ‘Libre Soy'”

També en castellà l’interpreta Carmen Sarahí, i la banda sonora l’interpreta David Bisbal.

La Música del Pati: “Bolero”

Aquesta primera setmana de març escoltem l’obra musical anomenada “Bolero”. Un petit fragment d’aquesta obra l’escoltarem també cada matí tot realitzant el nou Tirabuixó.

Boléro és un ballet per a orquestra en do major compost per Maurice Ravel l’any 1928. La seua melodia obsessiva i la riquesa orquestral l’han convertit en una de les obres musicals més cèlebres i més difoses arreu del món.

 

La Música del Pati: “El Caganer”

Aquesta última setmana abans de Nadal escoltem la cançó “El Caganer” una nadala feta a TV3 l’any 2009 i interpretada per Estopa, Albert Pla, Manel, Gerard Quintana, Quimi Portet, Josep Puntí i Joan Miquel Oliver.

En un pessebre ha d’haver-hi
un nen Jesús i el Sant Josep
també la Verge Maria,
una vaca i una mula
i mal penjat un angelet.

Però sobretot hi ha d’haver-hi,             
hi ha d’haver-hi un caganer.

Hi ha d’haver-hi escorça i molsa
i un poblet ben nevadet
i un riu de paper de plata,
pastorets i pastoretes
al voltant d’un foc rogent.

En un pessebre hi ha d’haver-hi
tres gallines i un ferrer,
un ramat de cabres sueltes
i una iaia castanyera
i un dimoni dins l’infern.

Agafeu la cartolina
retalleu un cel immens
i afegiu-li unes estrelles.
Els que no tinguin llumetes
hi podran posar gomets.

També hi ha d’haver tres reis
amb tres patges, tres camells,
que vénen des de l’Orient,
carregats, porten presents.
Què bé que ens ho passarem!

Al pessebre hi ha d’haver,
hi ha d’haver-hi un tamboret
perquè hi segui Sant Josep.
I si no hi ha tamboret,
que el pobret s’estigui dret.

No us en oblideu mai més
en un pessebre hi ha d’haver
en un pessebre hi ha d’haver-hi
hi ha d’haver-hi un caganer.