ELS CAMINS, LES LLETRES I ELS NÚMEROS: ELS TALLERS A I5

Al cicle d’educació infantil treballem amb diferents metodologies i ajudant-nos de diversos models organitzatius. Mitjançant el tipus d’organització dels tallers aprofundim en el desenvolupament de la grafomotricitat (Taller dels camins), el reconeixement i l’ús del llenguatge matemàtic (Taller dels números) i l’aproximació al procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura (Taller de les lletres). Paral·lelament, propicia una atenció en petit grup vers els infants, possibilitant a l’equip de mestres una resposta més acurada als diversos ritmes i a les diferents individualitats.

Per a realitzar les sessions de tallers barregem els dos grups classe, dracs i pandes, i en fem tres grups. Cadascun d’aquests tres grupets, seguint un ordre rotatiu prèviament establert, va a un taller diferent a cada sessió setmanal, de manera que transcorregudes tres setmanes, tothom ha passat pels tres tallers.

El desenvolupament d’aquestes sessions tenen tres moments clau: en primer lloc, es fa la presentació dels materials, a continuació es distribueixen els alumnes en les diferents propostes i, posteriorment, s’inicia l’activitat. A cada taller hi ha tres propostes que reuneixen entre 5 i 6  alumnes cadascuna i en el transcurs de la sessió els nens i les nenes les realitzen totes.

Al taller dels números es treballen aspectes tan diversos com les comparacions, les ordenacions, les classificacions, la identificació de sèries, la construcció de la noció de quantitat i la resta numèrica, així com també el reconeixement del lloc que ocupen els objectes en l’espai i la identificació d’algunes figures planes.

Al taller dels camins s’inicia el desenvolupament de diferents traços i grafies a partir del moviment del cos i de manera vivenciada, mentre que posteriorment es representen en paper mitjançant  propostes gràfiques o plàstiques.

Al taller de les lletres es posa especial accent en la discriminació auditiva i l’adquisició progressiva de la consciència fonològica, l’ús significatiu d’estratègies per aproximar-se a la lectura, identificant lletres i paraules usuals, i per expressar-se a través de l’escriptura.