Inici de curs amb la mirada de l’AFA

A finals de setembre vam fer l’Assemblea General Ordinària de l’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) de l’Escola Lluçanès i volem compartir alguns dels temes que es van tractar i aprovar amb vosaltres, les famílies 🙂

D’entrada volem donar-vos les gràcies! Més del 90% de les famílies de l’escola sou sòcies de l’AFA!!!

I volem anunciar-vos que la representant d’EI3 és la Mariona Riba Rios, d’EI4 el Guillem Grilló i Riba, d’EI5 la Sandra Martín Pino, de 1r el Josep Guàrdia Oliveras, de 2n la Cristina Seuva i Guixaró, de 3r l’Anna Sánchez (tresorera), de 4t l’Annaïs Soler i Garcia (presidenta), de 5è la Núria Vila i Cabanas (secretària) i de 6è l’Anna Maria Bruch. Aprofitem aquestes línies per donar les gràcies a la Cristina Bach i Vila i Laura Villena i Cuche per la feina que ha fet per la comunitat educativa des de l’entitat, gràcies Laura i gràcies Cris!!

Per altra banda, volem deixar constància de diferents vies de participació de les famílies a l’escola: les comissions de treball i les sortides a l’entorn de Prats. A part, hem organitzat una jornada de treball per fer manteniment del pati aquest divendres 14 d’octubre de 3 a 5 de la tarda. Vau rebre la informació per TPV però ja sabeu que podeu contactar amb qualsevol membre de l’AFA per inscriure-us-hi o pels aclariments que calguin.

En referència a les extraescolars, han tirat endavant el Servei d’Atenció Matinal (SAM), anglès amb el Kids&Us i amb el Global English, i ioga, que s’ofereixen a tot l’alumnat, robòtica i pàdel que s’ofereix a primària i mecanografia i informàtica per Cicle mitjà i Cicle Superior. Estem gestionant 150 inscripcions! Les que encara tenen places lliures a dia d’avui són: SAM (les inscripcions sempre estan obertes), ioga, pàdel de 1r a 3r, robòtica, mecanografia i informàtica de 6è, anglès amb Global English a EI3, EI4, 2n i 6è, i per acabar, anglès amb Kids’n’us que permet inscripcions a través d’una prova de nivell a 1r, 3r i 6è.

Per últim, us volem informar que els últims dos cursos hem tancat l’exercici amb beneficis degut a la covid-19 i això suposa que aquest any podrem reinvertir aquests diners. Del tancament dels comptes del curs anterior volem destacar que s’han invertit gairebé 2500€ en material de robòtica i aquesta aportació fa que a partir d’aquest curs puguem incorporar la robòtica dins el currículum escolar!

A grosso modo, aquest curs 22-23, preveiem moure uns 10000€ que destinem a les següents àrees: més de la meitat dels diners, un 60% aproximadament, són per aportacions a l’escola (agendes pels socis, manteniment de les fonts, material educatiu, assistent de conversa d’anglès, sessions d’escacs, manteniment del pati i ajuda en el transport d’una sortida pels socis); una quarta part per festes (castanyada, Nadal i Dijous Llarder), jornada de portes obertes, bicicletada i festa de final de curs; i el 15% restant, més del 10% són bàsicament pels obsequis als nous socis, als que comencen cicle i pels de 6è, i llavors resta una petita part que destinem a les assegurances de les extraescolars, la quota de l’AFFAC, la protecció de dades, les comissions bancàries…

Els ingressos per poder invertir aquests diners venen a parts iguals de quotes de socis i beneficis de la loteria, que ja sumen més dels 80% dels ingressos del pressupost de l’entitat, i el 17% restant, d’una subvenció de l’Ajuntament. A aquests 9000€, l’actual curs n’hi podem sumar 1500€ de beneficis dels dos cursos anteriors, tenint així un pressupost d’uns 10500€ com a mínim.

Per acabar, us deixem una petita pinzellada de les funcions de l’entitat: L’AFA vol afavorir l’educació integral dels nostres fills i, al mateix temps, donar resposta a les necessitats de les famílies per poder conciliar la vida laboral amb la familiar. Organitzem les extraescolars, el SAM i l’escola oberta per la jornada intensiva del juny, a part de la venda de loteria de Cap d’Any, les jornades de treball per fer millores a l’escola, la jornada de portes obertes, la Bicicletada familiar i la festa de fi de curs. Col·laborem amb l’escola a través de les diferents comissions escolars, de les festes tradicionals, del Pla Català de l’Esport i amb la subvenció de material didàctic i educatiu. I a part, reduïm la despesa familiar a través de la gestió de la roba esportiva, el portaentrepans i l’agenda de l’escola.

Recordeu que les reunions de l’AFA són l’últim dijous de mes a 1⁄4 de 10 del vespre a l’escola i com diem sovint… JUNTS PEDALEM PER L’EDUCACIÓ!!