SORTIDA CULTURAL A VIC

El dimecres 15 de març els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de l’escola van fer una sortida a la Plana de Vic amb l’objectiu d’enriquir-se culturalment, mitjançant l’art, la història, la tecnologia, i la pròpia coneixença del territori.

El matí els nens i nenes van visitar el museu episcopal de Vic. Allà van poder observar-hi pintures originals extraordinàries d’art romànic i gòtic cercant animals reals o fantàstics dins dels quadres. El final de la visita van confeccionar de forma cooperativa un bestiari on s’hi recull l’explicació de cada animal i la seva imatge artística.

Clicant sobre la fotografia podreu accedir a l’àlbum amb les fotos de la sortida

Seguidament, van visitar la planta de triatge de multiproducte d’Osona. La visita va sorpendre als alumnes en adonar-se que el multiproducte que es recull de les nostres cases pot destriar-se de forma curosa mitjançant un procés complex manual i mecànic per  reciclar-se i valoritzar-se obtenint nous productes com ara mobiliari urbà , roba, caixes de cartró…

Després de dinar van desplaçar-se fins al peu de la muntanya de l’ermita de Sant Sebastià. Van caminar una hora fins arribar al cim a on van poder observar unes vistes fantàstiques de la Plana de Vic. Allà un guia va explicar-los el fet que en aquest indret tingués lloc a principis de s-XVIII el Pacte dels Vigatans i la importància que va tenir aquest fet en la història de Catalunya.

Una sortida enriquidora en tots els sentits que vam disfrutar molt !