Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust – 1r d’ESO

El passat 27 de gener de 1945 el camp de concentració d’Auschwitz fou alliberat. Dilluns s’acompliren setanta-cinc anys d’aquells fets. Per tal de no oblidar la crueltat que van patir milions de persones, les Nacions Unides van designar el Dia Internacional de Commemoració en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust.

Els alumnes i les alumnes de secundària hem fet algunes activitats per tal de conèixer aquella part de la nostra història contemporània. Hem conegut la Hannah Bradi, el seu germà i la seva família. La maleta de la Hannah ens ha commogut i emocionat, el seu viatge des de Nove Mesto fins a Auschwitz ens ha fet contenir la respiració.

Continuarem treballant la propera setmana amb les increíbles vivències de Francesc Boix Campo, la fortalesa i valentia de la Neus Català i Pallejà. Clourem el projecte amb la lectura d’una amistat entranyable entre Bruno i Shmuel del llibre “El nen del pijama de ratlles” de l’autor John Boyne.

Esperem aconseguir per a tot el nostre alumnat l’enriquiment cultural a través del coneixement, la maduració, reflexió, esperit crític i empatia, eines necessàries per a la ciutadania.