MATEMÀTIQUES MANIPULABLES A 3r

Hi ha una frase de Confuci que diu: “Digues-m’ho, i ho oblidaré. Mostra-m’ho i ho recordaré. Involucra’m i ho aprendré”.
Nosaltres, a l’Escola Pere Lliscart, estem convençuts d’això, i ho intentem aplicar en l’ensenyament curricular diari.
En el cas de les matemàtiques, dediquem una sessió setmanal a aplicar els coneixements adquirits posant-los en pràctica. Fem servir diferents materials que fan que els alumnes puguin manipular per resoldre problemes, fer construccions o simplement gaudir d’aprendre jugant.
La sessió es realitza amb dues mestres a l’aula, agrupem els alumnes en 6 grups heterogenis , que van rotant setmanalment en diferents racons.
Cada racó té uns materials determinats amb uns objectius els quals s’aconsegueixen mitjançant la manipulació, la prova i error i el treball en equip.

En aquest cas, els alumnes reconeixen els valors dels nombres, i formen diferents quantitats descomponen en unitats, desenes, centenes i unitats de milers.

Treballant amb els seus companys, escoltant-se i arribant a acords, posant en pràctica els seus coneixements de matemàtiques, però també de llengua, ja que han d’argumentar les seves decisions.

En aquesta imatge podem veure que fan servir un àbac, assignen a cada color i posició un valor i així poder formar un nombre .
D’aquesta manera, no només aprendran matemàtiques d’una manera més dinàmica i motivadora, sinó que practiquen la col·laboració, la companyonia i les habilitats lingüístiques.

Mestres de 3r