Als ambients d’educació infantil de la nostra escola, trobem diferents espais d’aprenentatge. On a partir de les diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se, etc. I on nosaltres com a docents, contribuïm al desenvolupament integral dels infants, afavorint l’autonomia i la construcció d’un aprenentatge en moviment i relació. …
Aquest aprenentatge en moviment i relació pels ambients, permet que els infants descobreixin experiències, nous espais, resolguin conflictes, creïn espais de diàleg, intercanviïn coneixements, creïn noves relacions, observin i descobreixin quines són les seves possibilitats i interessos… i construeixin aprenentatges.
Així mateix, permet que els infants en els diferents ambients o durant la lliure circulació que es porta a terme, puguin aprendre els uns dels altres. Donant lloc a un aprenentatge entre iguals, un aprenentatge cooperatiu o un aprenentatge en què els infants més competents, en determinades tasques, ofereixen bastides a altres infants per la construcció de coneixement i aprenentatge.
Quan els infants es mouen per les diferents propostes ho fan en funció de les seves pròpies necessitats, desitjos i interessos, donant lloc i fomentant l’autonomia i la presa de decisió. Així mateix, els permet treballar l’autoregulació i l’autogestió dels temps a través de les propostes. (exemple: esperar el torn si una proposta està plena).
L’intercanvi de coneixements, la motivació, el pensament crític, l’autonomia, generar i compartir noves idees, preguntes i hipòtesis, la conversa, la creació de reptes, el pensament crític, la presa de decisions, la regulació, la gestió, la iniciativa, el treball cooperatiu, la responsabilització… esdevenen pilars en l’aprenentatge en moviment i relació.