Explorant l’estètica i la bellesa com a eines d’aprenentatge a l’Educació Infantil.

A les nostres aules d’Educació infantil, cada detall compta. Des de la disposició dels espais, fins a com i quins materials es fan servir dia a dia a les propostes d’aula. Tot té una gran influència en el procés d’aprenentatge.  …

Als nostres ambients, entenem l’estètica i la bellesa com a eines indispensable per a presentar totes aquelles propostes i espais que posem a l’abast dels infants. La seva selecció per colors, per forma, per textures, la disposició del mobiliari, fins i tot la música ambiental que sona de fons, tot es crea amb la intenció de despertar els sentits, d’incentivar la participació de l’alumnat i afavorir la seva motivació cap als aprenentatges. Quan alguna cosa ens captiva, posem en ella tota la nostra atenció.

Aquests factors, la bellesa i l’estètica, són també crucials en la provocació del pensament i la reflexió, facilitant que nens i nenes puguin desenvolupar un criteri estètic propi, és a dir, que sàpiguen el que els agrada i el que no. A més a més, un entorn estèticament agradable i harmònic afavoreix la reducció de l’estrès i millora l’estat anímic fent que els infants se sentin més segurs i còmodes. Cada proposta d’aprenentatge, es presenta amb cura, amb materials propers per a l’alumnat, acompanyats per les corresponents provocacions com ara fotografies d’artistes, imatges de la natura, elements naturals o plantes, creant així un espai engrescador on es pugui produir la màgia d’aprendre.