Espais d’aprenentatge a cicle inicial

Els espais d’aprenentatge a cicle inicial són un entorn flexible i dinàmic on els i les alumnes poden explorar i aprendre a través de diverses activitats relacionades amb diferents àmbits de coneixement. Aquesta metodologia ofereix una estructura que permet als estudiants assumir un rol actiu en el seu aprenentatge, fomentant la seva autonomia i la seva capacitat per prendre decisions.

Les característiques principals dels espais d’aprenentatge en aquest context són les següents:

• Diversitat d’àmbits d’aprenentatge: S’ofereixen activitats relacionades amb diferents àmbits com el lingüístic, el matemàtic, l’artístic i el digital, permetent així que els alumnes explorin i desenvolupin habilitats en una varietat de disciplines.
  • Suport individualitzat: Amb dos docents presents, es pot proporcionar suport personalitzat als estudiants que ho necessitin, sigui per a tasques específiques o per a donar assistència en general durant les activitats.
  • Foment de l’autonomia: Es promou que els alumnes prenguin el control del seu aprenentatge. A mesura que es familiaritzen amb el funcionament dels espais d’aprenentatge, se’ls anima a seleccionar les activitats que desitgen realitzar, afavorint així la seva capacitat per prendre decisions i organitzar el seu temps d’aprenentatge.
  • Aprenentatge a través del joc i la investigació: Es dona importància al joc i a la investigació com a vehicles per a l’aprenentatge dels alumnes. Aquest enfocament permet que l’aprenentatge sigui significatiu i divertit, alhora que fomenta la curiositat i la creativitat dels estudiants.
  • Planificació del treball: Els alumnes es comprometen a seguir un pla de treball que garanteixi que passin per totes les activitats proposades. Aquesta planificació ajuda a assegurar que tots els estudiants tinguin l’oportunitat d’explorar i aprendre en els diferents àmbits d’aprenentatge.

En resum, els espais d’aprenentatge a cicle inicial ofereixen un entorn enriquidor on els alumnes poden desenvolupar habilitats, coneixements i actituds de manera activa i autònoma, mitjançant una varietat d’activitats que promouen el joc, la investigació i la interacció amb els companys/es.